آخرین اخبار

روابط عمومی به واقع یک ظرفیت مشورتی و مدیریتی است و بدون وجود این واحد مهم، هیچ فعالیتی انعکاس نمی‌یابد.

دکتر تورج زینی‌وند: در عصر ارتباطات و پیشتازی جریان خبر و اطلاع‌رسانی، جایگاه برجسته روابط عمومی در ارکان مختلف بر کسی پوشیده نیست. روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام اطلاع‌رسانی، نقش ویژه‌ای در آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه و تنویر افکار عمومی دارد.

حقیقتاً که امروزه موفقیت و تعالی سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در تمامی عرصه‌ها به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است، روابط عمومی به واقع یک ظرفیت مشورتی و مدیریتی است و بدون وجود این واحد مهم، هیچ فعالیتی انعکاس نمی‌یابد.

در نهاد آموزش عالی امّا اثرگذاری حوزه روابط عمومی چه بسا پررنگ‌تر باشد؛ چراکه می‌تواند دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی و فرهنگی را که لازمه توسعه و آبادانی جامعه است، منعکس نموده و در تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه نقش‌آفرینی کند.

در تقویم ایرانی، ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز روابط‌ عمومی و ارتباطات تعیین شده است، بی‌شک این روز تداعی‌گر اهمیت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است. لذا لازم است که ضمن ارتقاء ساختار روابط عمومی‌ها، این واحد مجهز به دانش و تجهیزات نوین باشد تا اسباب بهره‌وری، کارایی و اثربخشی برنامه‌های راهبردی فراهم و میسّر گردد.

امید که از این فرصت ارزشمند برای پاسداشت فعالان عرصه ارتباطات، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی به مثابه ویترین شیشه‌ای و قلب تپنده مجموعه‌ها و نهادهای مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد.

روز ارتباطات و روابط عمومی را به دست اندر کاران پر تلاش این عرصه خطیر تبریک و تهنیت عرض نموده و امید داریم این روز برجسته، نقطه عطفی در توسعه و تحول حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی باشد.

آخرین اخبار