آخرین اخبار

اولین نشست از ششمین کارگروه تخصصی هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان کرمانشاه، در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، اولین نشست از ششمین کارگروه تخصصی هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان کرمانشاه، سوم بهمن ماه 1401، در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان کرمانشاه با تبریک ولادت امام محمدباقر(ع)، در سخنانی اظهار داشت: نظارت و ارزیابی از مباحثی است که در سطح کلان کشور آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و در واقع در بحث نظارت بر اجرای قوانین مشکل داریم و باید درصدد رفع این مشکل باشیم.

وی افزود: اگر برای رفع مشکلات در بحث نظارت از دانشگاه‌ها شروع نکنیم، نمی‌توان انتظار داشت که در کلان کشور نیز به نحو احسن اجرایی شود.

دکتر احمدی همچنین بیان کرد: از همکاران «ناتک» دانشگاه رازی به واسطه تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند ایشان که با نظم و حساسیت ویژه‌ای فعالیت‌های مربوطه را دنبال می‌کنند، تشکر می‌کنم.

در این جلسه، دکتر حبیب جعفری دبیر هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان کرمانشاه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های پیش روی «ناتک» پرداخت.

وی به برخی اهداف «ناتک» اشاره کرد و گفت: نظارت و ارزیابی مستمر بر کیفیت مؤسسات آموزش عالی و تعیین میزان تحقق اهداف در ابعاد مختلف، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، تشکیل کارگروه‌های تخصصی با کمک زیر نظام‌ها، انجام ارزیابی عملکرد هیئت‌های نظارت و ارزیابی استانی و ارائه گزارش های لازم با هدف ارتقاء و افزایش کیفیت عملکرد آنها، طراحی، تدوین و اجرای برنامه‌های نظارت و ارزیابی و ارائه گزارش‌های لازم به مراجع ذیصلاح، دریافت تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات مؤسسات به منظور سنجش میزان دستیابی به اهداف موردنظر و ارسال گزارش جامع عملکرد تحلیلی هر موسسه و زیرنظام در پایان هر نیمسال تحصیلی، نظارت مستمر، بررسی و تأیید اطلاعات سامانه HES که توسط مراکز آموزش عالی استان تکمیل و به‌روز رسانی شده و تایید و ارسال به مرکز نظارت وزارت عتف جهت تایید نهایی از جمله این اهداف است.

در ادامه اعضای حاضر در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود و بررسی دستور کار جلسه پرداختند.

آخرین اخبار