آخرین اخبار

پتنت مستخرج از رساله دانشجوی دکتری دانشگاه رازی، تحت راهنمایی دو عضو هیئت علمی گروه شیمی آلی دانشگاه در US PATENT گرنت شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی؛ پتنت مستخرج از رساله دکتر نسیم بتویی، دانشجوی دکتری دانشگاه رازی، تحت راهنمایی دو عضو هیئت علمی گروه شیمی آلی دانشگاه دکتر محمد مهدی خدایی و دکتر کیومرث بهرامی در US PATENT گرنت شد.

در کشور آمریکا حق انحصاری ایده ثبت شده از طریق نهاد متولی فعالیت‌های ثبت اختراع یعنی اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا(United States Patent and Trademark Office) که به اختصار USPTO  نامیده می‌شود صورت می‌گیرد. این سازمان مهم‌ترین ارگان زیر نظر وزارت بازرگانی جهت ثبت اختراعات، ثبت نشان تجاری برای محصولات و شناسایی و اعتباربخشیدن به مالکیت فکری میباشد و به اختراعات ثبت شده در این سازمان گواهی اعطا می‌نماید.

در این طرح که در USPTO ثبت شده است با استفاده از مایع یونی، ترکیبات ضد سرطانی طی یک مرحله سنتز، شناسایی شد و با همکاری دکتر شهرام میرآقایی از دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اثرات سمیت سلولی و ضد سرطانی آن بر روی رده‌های سلولی سرطانی پوست (A431)، سرطانی پروستات (PC3)، سرطانی پانکراس (Panc1) و رده‌های سلولی فیبروبلاستی طبیعی انسانی  (HDF) مورد بررسی قرار گرفت.

 

​​​​​لازم به ذکر است این اختراع در تاریخ 13 آوریل 2023 با شماره پتنت US2023/0111768A1 در USPTO ثبت شده است.

 

آخرین اخبار