آخرین اخبار

نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول رسانه‌های استان کرمانشاه با حضور دکتر محمدنبی احمدی ریاست دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول رسانه‌های استان کرمانشاه، با محوریت تعمیق «تعامل دانشگاه و رسانه»، با حضور دکتر محمدنبی احمدی ریاست دانشگاه، دکتر امین زارع مدیر حوزه ریاست دانشگاه، دکتر تورج زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و جمعی از مدیران مسئول رسانه‌های استان، 3 خرداد 1402 در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در آغاز این نشست، دکتر امین زارع مدیر حوزه ریاست دانشگاه در سخنانی، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، اظهار داشت: ایام نورانی دهه کرامت را محضر سروران عزیز حاضر در این نشست تبریک عرض می‌کنم، در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) قرار داریم و با آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، یاد معمار کبیر انقلاب حضرت امام(ره) را گرامی می‌داریم.

نهاد علم و نهاد خبر و رسانه دو بازوی پیشرفت جامعه هستند

دکتر زارع در ادامه افزود: نهاد علم و نهاد خبر و رسانه قطعاً دو بازوی پیشرفت جامعه خواهند بود. ما یک رویداد و یک بازتاب بیرونی داریم که هر دو به یک اندازه اهمیت دارد. در بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهان تبیین نیز تأکید شده است؛ واقعیت‌ها را مد نظر قرار دهیم که قسمت عمده‌ آن بر دوش اصحاب رسانه خواهد بود.

در ادامه دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن تقدیر از حضور مدیران مسئول رسانه‌های استان در این نشست، از همکاری رسانه‌ها با مجموعه دانشگاه قدردانی کرد و در سخنانی اظهار داشت: دهه مبارک کرامت را محضر یکایک عزیزان حاضر در این جلسه تبریک عرض می‌نمایم، إنشاءالله بتوانیم رهروان خوبی برای ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین باشیم.

رسانه‌ها انتقادات خود را پیرامون دانشگاه بی‌پرده مطرح کنند / اصحاب رسانه باید مطالبه‌گر باشند

وی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس افزود: امیدوارم کماکان همانطور که در عرصه دفاع مقدس همه شما خوش درخشیدید، در عرصه فضای مجازی آنچه به عنوان تکلیف بر عهده همه ما است را به خوبی انجام دهیم.

دکتر احمدی با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) افزود: در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) قرار داریم، این ایام را گرامی داشته و آرزوی سلامتی برای ولی امر مسلمین جهان داریم.

رئیس دانشگاه رازی خطاب به میهمانان حاضر در جلسه اظهار داشت: از حضور مدیران مسئول رسانه‌های استان در این نشست بسیار سپاسگزارم، بسیار خرسند و مایل بودیم که از محضر همه شما عزیزان بهره‌مند باشیم. اکنون فرصت ارزشمندی ایجاد شده که محضر شریف شما را قدر دانسته و شنوای دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات شما عزیزان باشیم. استدعا دارم که بی‌پرده و بدون هیچ آداب و تکلفی انتقادات صریح خود را مطرح بفرمایید. ما نیازمند شنیدن نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های شما عزیزان در رابطه با آموزش عالی استان هستیم.

وی تأکید کرد: حتما انتقادات خود را مطرح بفرمایید و مطالبه‌گر باشید، چراکه اساس انقلاب ما بر مطالبه‌گری است و برما هم تکلیف است که پاسخگو باشیم. آنچه که مشخص است و باید میثاق بین دو طرف باشد این است که تلاش کنیم قدم‌های رو به جلویی را برداریم. اگر این کار را نکنیم دشمن جور دیگری روایتگری می‌کند.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه رازی بیان کرد: دانشگاه رازی توانایی‌های ویژه‌ای دارد، مواردی هم که در بحث جهاد تبیین تکلیف ما است و  اطلاع‌رسانی نکرده‌ایم، تکلیف اخلاقی، عرفی و شرعی است که اطلاع‌رسانی شود. برای مثال در سال ۱۴۰۱ در نظام رتبه‌بندی ISC یازده پله صعود داشتیم. برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ در طول تاریخ دانشگاه رازی دو استاد نمونه کشوری داشتیم. افتخارآفرینی کسب عنوان سرآمد علمی کشور توسط پروفسور شمسی‌پور برای دانشگاه رازی رقم خورد. پروفسور شمسی‌‌پور بیش از ۱۵۰ دانشجوی دکترای تخصصی تربیت نموده و در دانشگاه‌های کشور تعدادی از اعضای هیئت علمی شاگرد ایشان بوده‌اند. البته دانشگاه رازی افتخارآفرینان و اساتید نام‌آور بسیاری دارد. در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه جزء یک درصد برتر دانشمندان جهان معرفی شدند و در سال ۱۴۰۲ این تعداد به هفت نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه رازی با اشاره به دیگر افتخارات دانشگاه افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد 15 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی در زمره دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفتند و این تعداد در سال 1401 به 17 نفر افزایش یافت.

تشنه انتقادات سازنده اصحاب رسانه هستیم

دکتر احمدی در ادامه خطاب به میهمانان حاضر در جلسه تأکید کرد: ما در عین حال که تشنه انتقادات سازنده شما هستیم، تقاضا داریم که داشته‌ها، ظرفیت‌ها و افتخارات دانشگاه را بازتاب نمایید. همانطور که استحضار دارید بین ۹۰ تا ۹۵ درصد روغن کشور وارداتی است. یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی که دارای مرتبه علمی استادتمام هستند، روغن کاملینا را در یک شرکت دانش‌بنیان تولید کرده‌اند و اکنون در سطح چند هزار هکتار در حال کشت است و در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است. در بحث یولاف نیز که هم مصرف حیوانی و هم مصرف انسانی دارد پیشرفت داشتیم و اکنون تولیدات دانشگاه رازی در پیشخوان داروخانه‌های مطرح کشور وجود دارد.

وی تأکید کرد: دانشگاه رازی اولین دانشگاه در کشور است که به پنجره خدمات الکترونیک دولت متصل شد. در بخش جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در حال تلاش هستیم که به‌عنوان اولین دانشگاه ۴۰۰ واحد خوابگاهی متاهلین را در دانشگاه احداث نماییم. جا دارد که این افتخارات به گوش جامعه برسد.

در ادامه هر یک از مدیران مسئول و میهمانان حاضر در نشست، به بیان دغدغه‌ها و انتقادات سازنده خود پرداختند. همچنین پیشنهادات خود را در راستای تعامل هرچه بیشتر رسانه‌ها و مطبوعات مطرح نمودند. از مهمترین نکات مطرح شده در این نشست، تشکیل اتاق فکر رسانه در دانشگاه رازی بود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

آخرین اخبار