آخرین اخبار

نشست برنامه تبیین و تشریح آیین‌نامه اجرای تبصره ماده 66 پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک کارشناسان آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و کارشناسان ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های استان کرمانشاه، 20 شهریورماه 1401 با موضوع «برنامه تبیین و تشریح آیین‌نامه اجرای تبصره ماده 66 پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر»، در سالن اجتماعات پروفسور شمسی‌پور دانشگاه رازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان و آرزوی سلامتی و موفقیت برای همگان، در سخنانی اظهار داشت: همه افتخارات و دستاوردهای امروز کشورمان مدیون خون مطهر شهداست؛ بزرگمردانی که همه هستی خود را در طبق اخلاص نهاده و تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و ما امروز فرهنگ ایثار و شهادت را به برکت شهدا داریم.

رئیس ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه رازی با اشاره به آيه ۱۶۹ سوره آل‌عمران؛ «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِی سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده مپندار بلكه زنده‌‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده می‌‏شوند»، افزود: در اين آيه به تأکید بیان شده که شهدا زنده‌اند و در محضر پروردگارشان برخوردار از نعمات و شفاعت ائمه علیهم السلام هستند.

برای خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران باید رسالت محور باشیم

دکتر احمدی در ادامه، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را رسالت همگانی دانست و افزود: در مسیر خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران باید شیوه رسالت محوری را در پیش بگیریم و به وظیفه محوری اکتفا نکنیم و بدانیم اگر شبانه روز برای این عزیران کار کنیم نمی‌توانیم حقشان را ادا کنیم.

رئیس دانشگاه رازی دلجویی و پیگیری امور فرزندان شاهد و ایثارگر را مورد تأکید قرار داد و گفت: فرزندان شهدا چشم و چراغ و ولی نعمت ما هستند و همه ما باید با نیّت و اخلاص در عمل برای این عزیزان کار کنیم در این صورت، رستگاری و عاقبت به خیری نصیب همه ما خواهد شد.

عزت، اقتدار و امنیت ایران اسلامی به برکت خون شهداست

وی عزت، اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدای والامقام دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا، امروز ضلع جدیدی از هندسه قدرت جهانی را تعریف کرده است و هیچ قدرتی جرأت کوچکترین تعدّی به مرزهای ما را ندارد.

در ادامه دکتر شهیدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ضمن قدردانی از دانشگاه رازی در میزبانی این نشست، در سخنانی رسالت و مأموریت بنیاد شهید را اشاعه، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: این مهم در دو معنای عام و خاص تجلّی می‌یابد.

وی با ادامه توضیحات افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به معنای خاص به معنای عینیت بخشیدن و تلاش در جهت تحقق اهداف شهدای والامقام و وصیت‌های این عزیزان و انتقال به نسل فعلی است. اما در معنای عام به معنای تمام خوبی‌ها و زیبایی‌های فرهنگ ایثار و شهادت است.

دکتر شهیدی تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس را از اقدامات بنیاد شهید استان دانست و گفت: این طرح به طور مستمر با تکریم خانواده شهدا اجرا می‌شود و دانشگاه رازی نیز می‌تواند در این دیدارها و برنامه‌ها با اداره کل بنیاد شهید همکاری داشته باشد.

ضرورت توجه جدی به هدایت تحصیلی و تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه، تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای تحقق این مهم، حامی و پشتیبان دانشگاه رازی هستیم و مساعدت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد.

وی خواستار ازسرگیری جلسات ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر در دانشگاه شد و گفت: بحث هدایت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و این مهم باید قبل از ورود به دانشگاه با ارائه مشاوره‌های شغلی به این عزیزان ارائه شود.

در ادامه نشست، تبیین برنامه‌ها و اهداف کلی فعالیت‌های آموزشی توسط خانم جعفری معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تشریح شد. در ادامه کارگاه آموزشی با موضوع «برنامه تبیین و تشریح آیین‌نامه اجرای تبصره ماده 66 پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر»، توسط مهندس عبدی کارشناس آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی، پرسش و پاسخ از سوی کارشناسان و مسئولان حاضر در نشست بود.

هم‌اکنون 480 نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه رازی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

آخرین اخبار