آخرین اخبار

مراسم گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و مقام زن و روز مادر در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم گرامیداشت، روز زن به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)؛ سوم بهمن ماه 1401 با حضور بانوان شاغل در دانشگاه، در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر لیلا ندرلو مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان در سخنانی اظهار داشت: حلول ماه مبارک رجب و ولادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام محمد باقر (ع) را خدمت همه شما تبریک عرض می‌کنم. مراسم امروز مزین به نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها است و به مناسبت بزرگداشت روز زن و مادر تدارک دیده شده است.

دکتر ندرلو با اشاره به مقام والای حضرت زهرا(س) افزود: از رازهای وجود مقدس حضرت زهرا(س) این است که در آن جامعه جاهلیت و دیدگاهی که نسبت به دختر داشتند، نسل برترین انسان‌های جهان هستی از طریق او ادامه می‌یابد و خلیفه‌های الهی از دامن او رشد یافته و زمینه‌ساز سعادت انسانی می‌گردند.

وی افزود: حضرت صدیقه طاهره، در واقع تجسم عالی‌ترین مفاهیم اسلامی درباره زن، مادر و همسر هستند. حضرت زهرا (س) در زمینه عفاف و حجاب، عبادت و بندگی خداوند متعال و در زندگی فردی خود، قطع به یقین الگوی والایی برای همه ما به ویژه بانوان هستند.

دکتر ندرلو در ادامه افزود: اقدامات زیادی در راستای حل مسائل زنان و نگاه درست و صحیح در تمامی جنبه‌ها  باید انجام بگیرد که البته برخی از آنان در سطح ملی و برخی در سطح دانشگاهی است. امیدوارم که با حمایت ریاست دانشگاه و دیگر مسئولین بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

در ادامه دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به حاضرین و با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر(ع) و همچنین با گرامیداشت روز زن و مقام مادر، از تلاش‌های دکتر ندرلو در امور بانوان قدردانی کرد.

وی با اشاره به موفقیت‌های ارزشمند بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و... افزود: حقیقتاً زنان کل جامعه بشری هستند، از نظر آمار نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند اما اگر بانوان نیمه دیگر را به شکل صحیح و در مسیر درست تربیت نکنند، جامعه شایسته‌ای وجود نخواهد داشت. همچنان که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود». و همانطور نیز که گفته می‌شود «پشت هر مرد موفق یک بانوی موفق وجود دارد».

دکتر احمدی رسالت بانوان در خانواده به ویژه مادری و همسری را بسیار مهم خواند و گفت: چندین نوع نگاه در مورد زن وجود دارد یکی اینکه نگاه به زن صرفاً محدود بوده و همانند یک گوهر گرانبها باید مخفی شود، نگاه دیگر اینکه زن تنها وسیله لذت برای مرد است، اما نگاه سوم که دین مبین اسلام به آن تاکید دارد این است که زنان هم در جامعه و هم در خانواده به ویژه ایفای نقش مادری جایگاه ویژه‌ای دارند.

رئیس دانشگاه رازی بار دیگر برای همه بانوان به ویژه بانوان شاغل در دانشگاه آرزوی موفقیت و سلامتی نمود و ابراز امیدواری کرد که همه ما بتوانیم رهروان شایسته‌ای برای حضرت فاطمه زهرا(س) باشیم.

این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله مولودی خوانی، دف‌زنی و... همراه بود. در پایان این مراسم، با اهدای لوح و هدایایی، از تعدادی از بانوان شاغل در دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

آخرین اخبار