آخرین اخبار

مراسم اختتامیه اولین رویداد "ایده پردازی و استارتاپ اشتغال آفرین" غرب کشور در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم اختتامیه اولین رویداد "ایده پردازی و استارتاپ اشتغال آفرین" غرب کشور مصادف با روز ملی کرمانشاه و روز ملی کارآفرینی، در مورخ ۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی برگزار شد.

این رویداد با عنوان ایده پردازی، استارتاپ و اشتغال‌آفرین در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» برگزار شد.

حوزه‌های رویداد ققنوس شامل: کارآفرینی، مشاغل خانگی و خدماتی، علوم و فنون نظامی و پدافند‌های غیرعامل، فنی و مهندسی، طراحی و دکوراسیون داخلی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی، پزشکی، دامپزشکی و داروسازی، قضایی و حقوقی، فرهنگی، هنری و ورزش، کشاورزی و دامپروری است.

شرکت کنندگان در این رویداد، از ۲۵ خرداد لغایت ۲۰ تیر ۱۴۰۱ آثار خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کردند، سپس این آثار در مورخ ۲۰ لغایت ۳۰ تیرماه مورد داوری قرار گرفت.

در این مراسم، حاج حسین رضوان مدنی، مهندس جهانبخش شکری، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان، دکتر ارباب پوری مدیرکل پدافند غیر عامل استان، دکتر رستمی فرماندار پاوه، دکتر امیری، مدیر کانون بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه ناحیه کرمانشاه حضور داشتند.

در این مراسم آقای حسین رضوان مدنی برادر شهیدان والامقام رضوان مدنی ضمن گرامیداشت حماسه ۵ مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد، در سخنانی به بیان رشادت ها و حماسه آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی بیان کرد: شهدای گرانقدر برای حراست و پاسداری از این آب و خاک از جان شیرین خود گذشتند و همه ما مدیون ایثار و مجاهدت شهدا و رزمندگان هستیم.

رضوان مدنی در ادامه با اشاره به وقایع دوران دفاع مقدس افزود: در آن زمان ۵۶ کشور نیرو و ادوات همراه با مدرن ترین سلاح ها در اختیار رژیم بعثی قرار دادند، این در حالی بود که رزمندگان ما با توکل بر خدای متعال و نیروی ایمان و اراده بر دشمن غلبه یافتند.

وی همچنین به توطئه و تحرکات منافقین پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما طومار منافقین را در عملیات مرصاد در هم پیچیدند.
در ادامه جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت استان کرمانشاه در سخنانی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه‌های کارآفرینی و استارتاپی اظهار داشت: استارت آپ دارای مزیت های بیشماری است و از آن جمله می‌توان به فرصت های بیشتر برای یادگیری، افزایش مسئولیت پذیری، نوآوری و انعطاف پذیری اشاره کرد.

وی افزود: در کنار این مزایا، نیاز به افزایش سرمایه، استرس بالا، محیط سخت و کار رقابتی در فعالیت های استارتاپی نیز وجود دارد.

مهندس شکری بیان کرد: استارتاپ مراحل مختلفی را طی می‌کنند و هر یک از این مراحل فرصت ها و رویکردهای متفاوتی را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

وی یادآور شد: خانه صنعت استان از هیچ کمکی برای حمایت از کارآفرینان و فعالان حوزه استارتاپ دریغ نخواهد کرد.

در ادامه سرپرست مرکز رشد دانشگاه رازی در سخنانی با اشاره به ضرورت تعامل هرچه بیشتر بخش صنعت و دانشگاه اظهار داشت: این تعامل و ارتباط دانشگاه و صنعت اتفاقی سخت اما تحقق یافتنی و دارای مسیر طولانی است، اصولاً کارآفرینی فرآیندی ساده نیست.

دکتر طلایی افزود: کارآفرینی مسیری پر از فراز و نشیب اما علاقه و پشتکار زمینه ساز موفقیت در فعالیت های کارآفرینی و استارتاپ ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرکز استارتاپ دانشگاه رازی حامی و در کنار ایده پردازان و فعالان استارتاپی و کارآفرینی خواهد بود، افزود: برای تحقق شعار سال مزین به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» به دغدغه‌مندی و دلسوزی مدیران و مسئولان توانمند نیاز وجود دارد و قطعاً در این صورت است که شعار سال محقق خواهد شد.

در پایان این رویداد، از صاحبان ایده‌های برتر با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد.

آخرین اخبار