آخرین اخبار

نشست مشترک سرپرست دانشگاه رازی و فرمانده انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه، به‌همراه جمعی از معاونان و فرماندهان نیروی انتظامی استان، ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، با دکتر محمّد نبی احمدی، سرپرست دانشگاه، دیداری صمیمانه داشتند.

در این جلسه، سردار جاویدان، فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه، ضمن قدردانی از تدارک این نشست، انتصاب دکتر محمّدنبی احمدی به‌عنوان سرپرست دانشگاه رازی را تبریک گفت و خطاب به ایشان اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که توفیق خدمت در سنگر ارزشمند دانشگاه نصیب جنابعالی شده و امیدواریم خداوند سبحان به شما توفیق، عزّت و سلامتی عطا فرماید و منشأ خیر و خدمت برای جامعه علمی استان باشید.

دانشگاه رازی منشأ تحول در کشور است

وی دانشگاه رازی را از دانشگاه‌های معتبر، برتر و منشأ تحول در کشور دانست و یادآور شد: امیدواریم با رویکرد دولت جدید و ظرفیت بسیار خوبی که در دانشگاه رازی وجود دارد، همواره برای این استان منشأ تحولات مثبت باشد و سازمان‌های مختلف و اقشار مردم از این ظرفیت‌ها منتفع شوند.

«پلیس در تراز انقلاب اسلامی» نیازمند پشتوانه علمی است

سردار جاویدان با تأکید بر اینکه همه سازمان‌ها باید در خدمت علم و دانش باشند، افزود: نیروی انتظامی مانند سایر نهادها بر خود فرض می‌داند که در خدمت نهاد علم و مجموعه ارزشمند دانشگاه باشد؛ چراکه معتقدیم، امروزه هیچ برنامه‌ای بدون پشتوانه علمی به سامان نمی‌نشیند و نتیجه‌ مؤثری نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی رسالت خطیر حفظ امنیت و آرامش جامعه را برعهده دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) «نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است». مطمئناً مطالبه فرمانده معظم کل قوا از «پلیس در تراز انقلاب اسلامی»، بدون پشتوانه علمی امکان‌پذیر نیست.

نیروی انتظامی به مراکز علمی تکیه می‌کند

سردار جاویدان «هوشمندسازی» را محور شعار نیروی انتظامی در سالجاری عنوان کرد و گفت: افزایش اقتدار پلیس نیازمند توجه به بنیان‌های علمی است و امروزه جامعه از پلیس نمی‌پذیرد که از علم و دانشِ روز عقب باشد. بر همین اساس، نیروی انتظامی به مراجع و مراکز علمی تکیه می‌کند و در تعامل با دانشگاه در حوزه‌های مختلف از جمله انجام رساله و پایان‌نامه با محوریت موضوعات مورد نیاز ناجا، مشاوره و... از ظرفیت علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه بهره‌مند خواهیم شد.

وی نگاه دانشگاه‌ها به حوزه انتظامی را نگاه حمایتی دانست و بیان کرد: نیروی انتظامی استان همواره از ظرفیت‌های ارزشمند دانشگاه بهره‌مند بوده و إن‌شاءالله با حضور دکتر احمدی، سرپرست دانشگاه بتوانیم بیش از پیش در جهت افزایش امنیت، ترویج فرهنگ خودمراقبتی، رعایت حقوق دیگران و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.

سردار جاویدان فقر فرهنگی و پایین بودن آگاهی افراد نسبت به حقوق خود و دیگران را منشأ بسیاری از اتفاقات و آسیب‌های اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد: با اقدامات مؤثر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شاهد افزایش قانون‌مداری و کاهش آسیب‌ها در جامعه بوده و آنچه زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی است را نظاره‌گر باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه بار دیگر بر تداوم همکاری سازنده با دانشگاه رازی در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

در ادامه دکتر محمّدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی، ضمن عرض خیرمقدم به فرمانده نیروی انتظامی استان و هیأت همراه ایشان، فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و برای مقام عظمای ولایت آرزوی سلامتی توأم با طول عمر با عزّت نمود.

نیروی انتظامی آبروی نظام است / اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای همکاری با نیروی انتظامی

سرپرست دانشگاه رازی، نیروی انتظامی را مایه فخر و مباهات در استان و کشور دانست و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در کنار عزیزان نیروی انتظامی، به عنوان سربازان این مرز و بوم برای تحقق منویّات مقام معظم رهبری تلاش‌ جدّی داشته باشم.

وی نیروهای مسلح را مظهر اقتدار، امنیت و سربلندی کشور دانست و گفت: گستره کار نیروی انتظامی وسعت و حساسیت بسیار بالایی به‌ویژه در حراست از مرزها و مقابله با قاچاق دارد و در میان قوای مسلح از جایگاه ویژه‌تری برخوردار است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی): «نیروی انتظامی خط مقدم ولایت فقیه است»؛ به اعتقاد بنده، نیروی انتظامی آبروی این نظام است.

دکتر احمدی از اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای همکاری هرچه بیشتر با نیروی انتظامی استان در بخش‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: امیدواریم در انجام پژوهش‌های تقاضامحور و مورد نیاز ناجا به‌گونه‌ای که خروجی ارزشمند برای استان داشته باشد، به‌خوبی نقش‌آفرینی کنیم و همچنین در تربیت نیروی انسانی کارآمد، خلاق و متعهد بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با اشاره به موقعیت مکانی دانشگاه رازی و همجواری با «منطقه باغ ابریشم» افزود: این منطقه و همچنین موقعیت مکانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه با مسائل مختلفی دست به گریبان است و در زمینه تأمین امنیت محیط پیرامونی دانشگاه نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم. همچنین در محیط داخل دانشگاه نیز در زمینه خط کشی معابر و نصب تابلوهای راهنمایی نیازمند مساعدت عزیزان نیروی انتظامی هستیم.

دکتر احمدی نیروی انتظامی را مصداق آیه شریفه «... وَآمَنَهُم مِن خَوفٍ / قريش- آیه4»  در تأمین امنیت جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد: تعامل و همکاری مجموعه دانشگاه رازی با نیروی انتظامی در ابعاد مختلف به ویژه علمی و پژوهشی منشأ تحوّل و خدمت ارزشمند در استان گردد.

در ادامه دکتر سجاد دادفر، مدیر حراست دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک دهه مبارک فجر در سخنانی اظهار داشت: با توجه به مسائل دانشگاه از جنبه‌های مختلف، ارتباط و همکاری متقابل نیروی انتظامی و دانشگاه بسیار حائز اهمّیت است و امیدواریم در زمینه شاهد توقیفات روزافزون باشیم.

وی در ادامه به محورهای مختلف همکاری دانشگاه و نیروی انتظامی اشاره داشت و افزود: در بحث برگزاری آزمون سراسری، تأمین امنیت آزمون و مقابله با تخلفات احتمالی، همچنین مدیریت فضای مجازی و مقابله با تهدیدات احتمالی در این حوزه، نیازمند همکاری عزیزان نیروی انتظامی استان هستیم.

دکتر دادفر با اشاره به افزایش پذیرش دانشجویان خارجی (به ویژه دانشجویان عراقی) در دانشگاه‌های استان و به تبع دانشگاه رازی گفت: در این زمینه برای جلوگیری از بروز مشکلات و مسائل مختلف نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم، همچنین مقابله با آسیب‌های اجتماعی در منطقه باغ ابریشم و اهمیت تأمین امنیت دانشگاهیان به ویژه دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها و استقرار پایگاه (کیوسک) ثابت نیروی انتظامی در این منطقه حائز اهمیت است و امیدواریم در مفاد تفاهم‌نامة همکاری دانشگاه با نیروی انتظامی، مورد توجه قرار بگیرد.

اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقابله با جرائم با همکاری نیروی انتظامی

در ادامه، دکتر تورج زینی‌وند، مدیر حوزه ریاست دانشگاه رازی، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک مبارک فجر و قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه دانشگاه و نیروی انتظامی تأکید کرد و اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه‌های پژوهشی، امنیتی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف از جمله فضای مجازی و بحث خوابگاه‌های خودگردان می‌تواند منجر به تحوّلات قابل توجه و ارزشمند برای استان شود.

وی همچنین همکاری دوجانبه میان دانشگاه و نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی را ضروری خواند و گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل ناآگاهی و نداشتن اطلاعات کافی در خصوص جرائم به وقوع می‌پیوندد که این مسأله می‌طلبد، دانشگاهیان همراه با عزیزان نیروی انتظامی در زمینه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها بیش از پیش تلاش کنند.

دکتر زینی‌وند از اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه مقابله با جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی خبر داد و گفت: گروه‌های آموزشی و تخصصی دانشگاه رازی با برخورداری از اساتید متخصص و صاحب‌نظر در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، ظرفیتی ارزشمند برای تحقق این مهم خواهد بود.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه رازی ابراز امیدواری کرد: تعامل و ارتباط مستمر دانشگاه با نیروی انتظامی منجر به ارتقاء سطح امنیت و آرامش منطقه و کاهش وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی گردد.

در ادامه دکتر بهشتی‌آل‌آقا رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه، در سخنانی با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: دیدگاه مشترک دانشگاه و نیروی انتظامی در زمینه‌های مختلف به ویژه تأمین امنیت مایه خرسندی است؛ با توجه به استقرار سراهای دانشجویی و اقامت بسیاری از اساتید در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه، در زمینه تأمین امنیت این منطقه نیاز به همکاری جدّی نیروی انتظامی داریم.

در ادامه، سرهنگ فرزاد اکبری، معاون پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، با تبریک ایام الله دهه فجر و همچنین تبریک انتصاب دکتر احمدی به عنوان سرپرست دانشگاه رازی، در سخنانی اظهار داشت: برگزاری جلسات و نشست‌های مستمر نیروی انتظامی با دانشگاه برای تسریع در ارائه خدمات و اثرگذاری بیشتر در پیشگیری از وقوع جرائم، مؤثر خواهد بود.

 در ادامه، سرهنگ اسماعیل طاهری، معاون دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، اظهار داشت: دفتر تحقیقات و پژوهش در دو حوزه «مدیریت شهری» و «نظم و امنیت» فعالیت می‌کند و خوشبختانه ارتباطات خوبی با دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه رازی داریم.

وی حوزه آسیب‌های اجتماعی، سایبری، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را از زمینه‌های همکاری با دانشگاه برشمرد و گفت: عمده فعالیت‌ها و زمینه‌های همکاری ما، پژوهش و طرح‌های تحقیقاتی است، طرح‌های تشویقی نیز برای انجام پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی از جمله یک الی 16 ماه کسر خدمت سربازی و برای نخبگان، معافیت لحاظ می‌شود.

همچنین رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از اعلام آمادگی برای همکاری با دانشگاه در زمینه مقابله با جرائم فضای مجازی و برگزاری کارگاه‌های آموزش دانش‌افزایی خبر داد و گفت: در پلیس فتا امکان استفاده از افراد مستعد را داریم.

در پایان این نشست، پس از جمع بندی موضوعات مطروحه، سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان قول مساعد برای پیگیری مطالبات دانشگاه در محورهای مورد بحث به ویژه در زمینه تأمین امنیت محیط پیرامونی دانشگاه توسط گشت‌های نامحسوس، تأمین امنیت کنکور سراسری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، همکاری پژوهشی و مقابله با جرائم سایبری را داد.

در پایان این دیدار، لوح سپاسی از سوی سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به سرپرست دانشگاه رازی اعطا گردید.


 

برچسب ها:

دانشگاه رازی
دکتر محمدنبی احمدی
سردار علی‌اکبر جاویدان
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه

آخرین اخبار