آخرین اخبار

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دومين نشست رابطين هيئت نظارت استاني دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان به همراه مسئولين سامانه آموزش عالي در آن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و با حضور دکتر جعفری دبير هيئت نظارت، کارشناسان دفتر نظارت، ارزیابی و تضمين کيفيت آموزش عالي استان و دکتر جليلي رئیس مؤسسه جهاد دانشگاهي کرمانشاه، به ميزباني این مؤسسه در تاريخ 31 فروردين 1401،  با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي برگزار گرديد.

در این جلسه دکتر جليلي ضمن خیرمقدم به مدعوین، به ارائه گزارش عملکرد آموزشي، پژوهشي و فرهنگي مؤسسه پرداخت و به برگزاري دوره‌هاي توانمندسازي و کارآفريني در جهت اشتغال دانشجويان و دانش آموختگان، مهارت افزايي تخصصي مرتبط با بازارکار و  موفقيت‌هاي کسب شده اشاره داشت.

در ادامه نمايندگان مراکز آموزش عالي به بيان نقطه نظرات، مشکلات، چالش‌ها و راهکارهاي مؤثر در جهت تحقق اهداف آموزشي مراکز و همچنين مشکلات فني سامانه آموزش عالي (Hes  )، موازي کاري و عدم ارتباط اين سامانه با سامانه‌هاي مورد استفاده در مراکز آموزش عالي پرداخت که با تبادل نظر و پرسش و پاسخ با کارشناسان دفتر نظارت استاني و تاييد مشکلات مطرح شده جلسه ادامه يافت.

از موارد مطرح شده در جلسه مي‌توان به موضوعاتي همچون افت تحصيلي دانشجويان در دوران کرونا، مشکلات مربوط به هزينه‌هاي خوابگاهي، عدم اختصاص رشته به دانشگاه پيام نور و برخي مؤسسات به علت بروز نبودن سامانه آموزش عالي آنها اشاره کرد.

در اين خصوص دکتر جعفري ضمن اشاره به موفقيت‌هاي کسب شده مراکز و نيز چالش‌هاي آموزش عالي استان به همدلي، همفکري و تعامل بين مراکز تاکيد نمودند و اظهار اميداوري کرد: همه مراکز دانشگاهي در سطح استان با روند رو به رشد خود و بهبود کيفيت مراکز دانشگاهي در تمام زمينه‌ها، همچنان به فعاليت خود ادامه دهند.

وی با تاکيد بر رفع مشکلات سامانه آموزش عالي، به پيشنهاد و درخواست برخي رابطين مراکز، به برگزاري کارگاه آموزشي سامانه آموزش عالي در استان با حضور نماينده مربوطه و مسلط به سامانه از سوي وزارت عتف قول مساعد داد.

آخرین اخبار