آخرین اخبار

تفاهم‌نامه همكاري دوجانبه میان دانشگاه رازی و مؤسسه شهداء عراق به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر حیدر موفق حسین الشریفی معاون دانشجویی مؤسسه شهداء عراق و هیئت همراه ایشان، 23 اسفند ماه 1401 از دانشگاه رازی بازدید کردند.

دکتر الشریفی در بدو ورود به دانشگاه رازی، با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه، با قرائت فاتحه و نثار گُل، به روح شهدای والامقام ادای احترام نمودند.

معاون دانشجویی مؤسسه شهداء عراق با همراهی مسئولان دانشگاه، از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید به عمل آورد و از نزدیک با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این مجموعه آشنا شد.

در ادامه، نشست مشترک ریاست دانشگاه رازی با نمایندگان مؤسسه شهداء عراق در حوزه ریاست برگزار شد. در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه، دکتر حیدر موفق حسین الشریفی معاون دانشجویی مؤسسه شهداء عراق، دکتر امین زارع مدیر حوزه ریاست و دکتر مرادخانی مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌الملل دانشگاه حضور داشتند.

در این نشست، طرفین ضمن تشریح ظرفیت‌ها و همچنین بیان انتظارات، دغدغه‌ها و زمینه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه، بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان، در سخنانی، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه شهیدان والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

رئیس دانشگاه رازی پیوند دوستی بین ملّت ایران و عراق و قرابت فرهنگی، دینی و جغرافیایی دو کشور و به ویژه همجواری استان کرمانشاه با عراق را یادآور شد.

دکتر احمدی ضمن تشریح پتانسیل‌های دانشگاه افزود: دانشگاه رازی با نیم قرن قدمت، قدیمی‌ترین دانشگاه در غرب کشور است و به استناد پایگاه‌های معتبر رتبه‌بندی، در زمره 10 دانشگاه جامع برتر ایران قرار دارد.

وی دانشگاه رازی را اولین مقصد دانشجویان عراقی برای تحصیل به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دانست و افزود: ملّت ایران و عراق در جبهه مشترک مبارزه با تروریسم، جوانان عزیز خود را تقدیم نمودند. ما باید میزبان شایسته‌ای برای دانشجویان خانواده شهدا باشیم.

دکتر احمدی یادآور شد: دانشگاه رازی با دانشجویان بین‌الملل با احترام مضاعف برخورد می‌کند و این احترام در خصوص خانواده معظم شهدا تشدید می‌شود؛ شهدایی که پا به پای رزمندگان ایرانی در جبهه‌های جنگ علیه داعش ایستادگی کردند.

رئیس دانشگاه با آرزوی توفیق برای همگان، ابراز امیدواری کرد که این نشست منجر به گسترش همکاری‌های دوجانبه میان دانشگاه رازی و مؤسسه شهداء عراق شود.

در ادامه دکتر حیدر موفق حسین الشریفی معاون دانشجویی مؤسسه شهداء عراق ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی دانشگاه رازی در سخنانی ابراز امیدواری کرد که انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک موجب تقویت و توسعه مناسبات علمی طرفین شود.

وی تبادل دانشجو و اعزام دانشجویان را محور تفاهم‌نامه مؤسسه شهداء عراق با دانشگاه رازی عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه، مزایای بورسیه تحصیلی برای خانواده شهدای مدافع حرم، شهدای حشدالشعبی و همچنین شهدای عملیات‌های تروریستی عراق لحاظ می‌شود.

در پایان، تفاهم‌نامه همكاري دوجانبه میان دانشگاه رازی به نمایندگی دکتر محمدنبی احمدی و مؤسسه شهداء عراق به نمایندگی دکتر عبدالاله النائلی رئیس موسسه شهداء عراق به امضا رسید.

در این نشست، دکتر حیدر موفق حسین الشریفی معاون دانشجویی مؤسسه شهداء عراق به نمایندگی از طرف دکتر عبدالاله النائلی رئیس مؤسسه شهدا حضور داشت.

شایان ذکر است؛ عراق بیش از ۳۵۰ هزار شهید تقدیم نموده که 14 هزار نفر از این عزیزان را شهدای حشدالشعبی تشکیل می‌دهند.

آخرین اخبار