آخرین اخبار

جشن ازدواج دانشجویی با حضور قریب به 90 زوج از دانشگاه‌های استان کرمانشاه به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان علیه السلام، جشن ازدواج دانشجویی با حضور حدود 90 زوج از دانشگاه‌های استان کرمانشاه، 15 اسفند ماه 1401، در سالن اجتماعات فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار شد.

این مراسم با حضور حضرت آیت‌الله مصطفی علما نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و ستاد ازدواج دانشجویی برگزار شد.

حضرت آیت الله علما نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان، میلاد حضرت مهدی (عج) و تبریک به زوج‌های دانشجو، در سخنانی اظهار داشت: کارهای فرهنگی از موضوعات مهمی است که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است و امر مقدس ازدواج نیز در زمره همین موارد است.

حضرت آیت‌الله علما با عنایت به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) افزود: به فرموده رسول گرامی اسلام(ص)؛ «كسى كه ازدواج كند نيمى از دينش را حفظ‍‌ كرده است». در واقع انسان با ازدواج از آسیب‌ها و مسائل و مشکلات محفوظ و مصون می‌ماند. امام راحل(ره) نیز همواره با تأکید بر امر ازدواج به جوانان توصیه نمودند که در زندگی مشترک صمیمیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با استناد به آیات قرآن کریم بیان کرد: در قرآن کریم، «محبت» و «مودت» برای حفظ زندگی توصیه شده است و زوجین باید برای استحکام زندگیشان به این توصیه کلام الله مجید عمل نمایند.

ایشان ازدواج آسان و پرهیز از تجملات را مورد تأکید قرار داد و با آرزوی سعادت و خوشبختی برای زوج‌های جوان به ویژه زوج‌های دانشجو یادآور شد: زندگی ائمه اطهار (ع) باید الگوی جوانان عزیز ما باشد و جوانان امروز باید از سبک زندگی ائمه(ع) الگوبرداری کنند تا راه زندگی سعادتمند را بیابند.

این مراسم با برنامه‌های جانبی از جمله مولودی، اهدای هدایا و پذیرایی همراه بوده است.

بازتاب این مراسم در صدا و سیمای استان کرمانشاه


 

آخرین اخبار