آخرین اخبار

اولین آزمون پایان دوره "آزفا" ویژه دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مرکز آزفای دانشگاه رازی که در باب آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی فعال است، در روز پنجشنبه 1401/06/31 در محل ساختمان معماری (فاز 2) آزمون پایان‌ ترم دانشجویان خارجی را برگزار کرد.

این مرکز با مدیریت جدید و متشکل از هفت نفر کارگروه از اعضای هیئت علمی از گروه‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی و زبان و ادبیات عرب آغاز به فعالیت کرده است و در این زمینه با تجهیز کلاس‌‎ها (پنج کلاس) به ابزارهای گوناگون آموزشی و جذب مدرسان مجرب که خود دانش‌آموخته رشته آموزش زبان به غیرفارسی‌زبانان است، به آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی می‌پردازد.

دانشجویان در این مرکز یک دوره آموزش فشرده را در چهار مهارت: خوانداری، نوشتاری، گفتاری و شنیداری و با زمان تقریبی 450 ساعت آموزش می‌بینند و در میانترم از این دانشجویان آزمونی برای آمادگی آنان به عمل می‌آید.

آزمون پایانی به صورت کتبی و مصاحبه صورت می‌گیرد. این آزمون به گونه‌ای طراحی شده است که متناسب با آزمون استاندارد (سامفا) باشد. لازم به توضیح است که دوره تداوم با محوریت مهارت‌های خوانداری و نوشتاری برای نگارش پایان‌نامه و رساله برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار