آخرین اخبار
61534
با تلاش عضو هیئت علمی دانشگاه رازی صورت گرفت؛

اخذ فلوشیپ 188 هزار یورویی اتحادیه اروپا

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی موفق به اخذ حمایت مالی برای انجام پروپزال ارسالی خود جهت همکاری با آکادمی علوم لهستان شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر محمدرضا نعیمی راد عضو هیئت علمی گروه مهندسی مواد و نساجی دانشگاه رازی موفق به اخذ حمایت مالی برای انجام پروپزال ارسالی خود جهت همکاری با آکادمی علوم لهستان شد.

دکتر نعیمی‌راد

دکتر مصطفایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این خصوص اظهار داشت: این پروپزال با عنوان "Insulin-core fibers" یکی از 35 پروژه منتخب در بین 500 طرح پیشنهادی از کشورهای مختلف جهان و اولین پروپزال پذیرفته شده از ایران برای برنامه PASIFIC است.

وی افزود: حمایت مالی کلی توسط برنامه مشترک ماری کوری اتحادیه اروپا (MSCA COFUND) و آکادمی علوم لهستان (PAN) بوده که مبلغ پیشنهادی پژوهشگر دانشگاه رازی برای این پروژه 188 هزار یورو می‌باشد. پیشنهاد پروژه مذکور با عنوان تولید الیاف زیست تخریب پذیر حاوی انسولین جهت ترمیم زخم‌های دیابتی توسط دکتر نعیمی‌راد در قالب دوره پسادکتری به مدت دو سال با راهنمایی پروفسور پاول ساجکیویکس از مؤسسه پژوهش فناوری‌های بنیادین (IPPT) آکادمی علوم لهستان برای برنامه مذکور ارسال شده است.

دکتر مصطفایی بیان کرد: از دیگر همکاری‌های بین‌المللی دکتر نعیمی‌راد می‌توان به دوره تحقیقاتی ایشان در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی آمریکا (NCSU)، آزمایشگاه‌های فدرال علوم و فناوری مواد سویس (EMPA) و نیز دریافت حمایت مالی دیگری برای یک پروژه مشترک با دانشگاه آخن آلمان (RWTH) اشاره کرد.

وی با اشاره به حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از فعالیت‌های بین‌المللی اعضای هیئت علمی افزود: مطابق شیوه‌نامه پژوهانه دانشگاه که در سال 1400 به تصویب هیئت رئیسه دانشگاه رسیده است، مشارکت در طرح‌ها/ پروژه‌های پژوهشی معتبر بین‌المللی (نسبت به سهم مشارکت) تا 20 امتیاز خواهد داشت .

دکتر مصطفایی یادآور شد: ایجاد ظرفیت فعال در جذب اعتبار پژوهشی (گرنت) از خارج از دانشگاه یا معادل ارزی آن به نرخ رسمی به ازای هر 10 برابر حقوق پایه و مرتبه استادیار پایه 1، یک امتیاز و تا سقف واحد 12 امتیاز خواهد داشت. اخذ گرنت بین‌المللی نیز با ضریب 1/5 اعمال خواهد شد.

آخرین اخبار