آخرین اخبار

سلسله نشست‌های دانشگاه رازی در نظام‌ رتبه‌بندی ISC با عنوان «بررسي سند راهبردي دانشكده‌ها و نقش آن در ارتقاء شاخص‌هاي دانشگاه در نظام رتبه‌بندي ISC» برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، اکنون دانشگاه‌ها با گذر از مراحل آموزش‌محوری و پژوهش‌محوری، در کنار ماموریت‌های خود: «کارآفرینی»، «مسأله‌محوری» و «جامعه‌محوری» را در کانون توجه خود قرار داده‌اند تا با حرکت در این مسیر و نقش‌آفرینی مؤثر، در راستای کمک به حل مسائل جامعه، اشتغال‌زایی و تربیت دانش‌آموختگان متناسب با نیاز واقعی کشور گامی ارزشمند بردارند. تحول‌گرایی، پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی، حل مسائل و رویکردهای دانش‌بنیان از کارکردهای مهم امروز دانشگاه‌های کشور همسو با چشم‌انداز جهانی آموزش عالی است.

آموزش عالی کشور نیز همسو با تحولات علمی و فناوری در جهان، برای ارتقاء جایگاه دانشگاه‌ها به تبیین و تعریف سیاست‌های کاربردی آن اقدام نموده است و در همین راستا اخیراً پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، براساس ضرورت‌های دنیای امروز، معیارهای نوینی برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی و موسسات پژوهشی کشور اعلام نموده است.

در شاخص‌های جدید رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال 1399، معیارهای کلی برای ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در شش بخش آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فن‌آوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) تعریف گردیده است.

در تازه‌ترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛ دانشگاه رازی در بین 72 دانشگاه جامع کشور، رتبه 30-21 را کسب نموده است. در این راستا و همسو با اجرای سياست‌های ابلاغی وزارت عتف در زمينه برنامه‌محوری دانشگاه‌های كشور و لزوم پياده‌سازی و اجرای آن در دانشگاه‌ رازی، سلسله نشست‌هایی با هدف کلی آسیب‌شناسی مشکلات و ارائه راهکارهایی برای بهبود رتبه دانشگاه رازی در نظام‌ رتبه‌بندی ISC با عنوان «بررسی سند راهبردی دانشكده‌ها و نقش آن در ارتقاء شاخص‌های دانشگاه در نظام رتبه‌بندی ISC» با حضور رئیس و معاونین دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، مديران ذي‌ربط و استادان در سامانه LMS برگزار گردید.

در این سلسله‌ نشست‌ها، گزارشی از وضعیت موجود دانشکده‌ها بر اساس شاخص‌هاي نظام رتبه‌بندی ISC ارائه گردید و مدیران دانشگاه و تعدادی از همکاران عضو هیات علمی ضمن بحث و تبادل نظر، به بیان نظرات و راهکارهای خود برای بهبود جایگاه دانشگاه رازی در نظام‌ رتبه‌بندی ISC پرداختند. نهایتاً پس از جمع‌بندی و بررسی کلیه مباحث مطرح شده در این نشست‌ها، مقرر گردید، وظایف و ماموریت‌های هر دانشکده در قالب سند راهبردی تعریف و به دانشکده مربوطه ابلاغ گردد.

برای مشاهده ادامه این گزارش کلیک نمایید.

آخرین اخبار