آخرین اخبار
3070
با حضور فعالان حوزه نشریات صورت گرفت؛

کارگاه آموزشی نمایه‌سازی نشریات علمی در  دانشگاه رازی

کارگاه آموزشی نمایه‌سازی نشریات علمی جدید‌ دانشگاه، با حضور دکتر علی­‌اکبر زینتی‌زاده و دکتر علیرضا نوروزی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، کارگاه آموزشی و جلسه هماهنگی در رابطه با شروع به فعالیت و نمایه‌سازی نشریات علمی جدید‌ دانشگاه، 24 خرداد 1400، به صورت مجازی با حضور دکتر علی‌­اکبر زینتی‌زاده مدیر مسئول نشریه Journal of Applied Research in Water and Wastewater و دارای رتبه الف و دکتر علیرضا نوروزی دانشیار دانشگاه تهران و متخصص نمایه‌سازی نشریات برگزار گردید.

در این نشست که مخاطبین آن سردبیران، مدیران مسئول، مدیران داخلی و کارشناسان نشریات علمی جدید دانشگاه بودند؛ پس از سخنان دکتر کیانوش چقامیرزا مدیر امور پژوهشی دانشگاه در خصوص اهمیت استاندارسازی و نمایه‌سازی نشریات، دکتر علی‌­اکبر زینتی‌زاده با بیان مقدماتی در مورد راه‌اندازی نشریات، اظهار داشت: استاندارسازی و تعیین چارچوپ نشریات طبق آیین‌­نامه و شیوه­‌نامه وزارتی برای ارائه در فرآیند ارزیابی نشریات بسیار اهمیت دارد. سپس ایشان با بررسی بندهای شیوه‌نامه ارزیابی نشریات وزارت عتف و تطابق آن با نشریه Journal of Applied Research in Water and Wastewater، به بیان مراحل استانداردسازی نشریات پرداخت.

در ادامه دکتر علیرضا نوروزی به معرفی نمایه‌های مهم بین‌المللی و اهمیت نمایه‌سازی در این پایگاه­‌ها و و اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی علمی پرداخت و گام‌­ها و مراحل نمایه‌سازی را به صورت پنج فاز تا رسیدن به هدف غایی که همان نمایه شدن در پایگاه‌­های اطلاعاتی تخصصی بین‌­المللی می­‌باشد را تشریح کرد.

در پایان بحث و گفتگو و پرسش و پاسخ در خصوص موارد مطرح شده در جلسه صورت گرفت.

آخرین اخبار