آخرین اخبار

با توجه به اهمیت آشنایی با مفهوم و مهارت سواد در خانواده و لزوم مدیریت مصرف صحیح رسانه‌ای فرزندان، دوره آموزشی «کارگاه مدیریت مصرف رسانه در خانواده » با همکاری پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ 28 و 29 اردیبهشت ماه 1400 به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

سرفصل‌ها و محتوای دوره آموزشی:

  • چیستی و ضرورت سواد رسانه‌ای
  • چیستی والدگری رسانه‌ای، مهارت‌های عملی سواد رسانه‌ای در خانواده
  • شبکه های اجتماعی، خانواده و ارتباط آن با مهارت‌های سواد رسانه‌ای
  • ویژگی‌های عصر اطلاعات
  • ویژگی‌های خانواده در جامعه شبکه‌ای
  • وجوه تمایز والدگری مسُولانه و والدگری اینترنتی
  • خصوصیات خانواده سالم در جامعه شبکه ای
  • چالش والدین در استفاده فرزندان از تلفن‌های هوشمند، بازی‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی
  • آشنایی والدین با انواع خطرات آنلاین
  • میانجیگری والدین در حضور کودکان در فضای مجازی
  • چارچوب مخاطب شناسی
  • تغییرات نسل رسانه‌ای و رسانه نسلی
  • مطالعات نوجوانان در جهان
  • ویژگی‌های نسل هزاره سوم یا دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها
  • نوع و میزان مصرف رسانه‌ای در میان اعضای خانواده
  • جایگاه و اهمیت لزوم مدیریت صحیح مصرف رسانه‌ای والدین در تنظیم مصرف رسانه‌ای فرزندان
  • ارائه گزارشی مستند از میزان و نوع مصرف رسانه‌ای خانواده‌های شهر تهران
  • چالش‌های والدگری در عصر رسانه
  • نیازهای حیاتی خانواده‌ها در عصر رسانه (روانشناسی رسانه)

اهداف:

  • افزایش دانش نظری آشنایی با مفهوم سواد رسانه‌ای، مصرف رسانه‌ای، والدگری رسانه ای، میانجیگری رسانه‌ای، تغییرات نسلی، مخاطب شناسی، ویژگی‌های عصر اطلاعات
  • ارتقای مهارت عملی مهارت‌های عملی سواد رسانه‌ای در خانواده، نیازهای حیاتی خانواده ها، مدیریت مصرف صحیح رسانه ای فرزندان

شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟

شرکت در این دوره برای دانشجویان، پژوهشگران کلیه حوزه‌های رسانه و خانواده و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.

مدت زمان دوره : 6 ساعت ( 2 جلسه 3 ساعته ) 2 روز

زمان برگزاری: روز سه شنبه و چهارشنبه، ساعت 13 تا 16   |   تاریخ: 28 و 29 اردیبهشت ماه 1400

همراه با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه

کانال سروش مرکز:     sapp.ir/tamihcs

آدرس اینترنتی: mata.ihcs.ac.ir

مشاوره: 88624485

در صورت نیاز به شماره 09036200266 پیام ارسال نمایید.

تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)

مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی


 

آخرین اخبار