آخرین اخبار

دکتر محمّدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه رازی، در پيام رئیس دانشگاه رازی آمده است:

باسمه تعالی

ن والقلم و مایسطرون

فرارسیدن فصل علم و دانش و سال تحصیلی جدید؛ آغازی دیگر بر حرکت در مسیر تعلیم و تربیت و قدم نهادن در راه تعالی علمی و شکوفایی دانش و خرد است؛ مسیری که جویندگان دانایی و معرفت در آن با بهره‌گیری از دانش و تجارب ارزشمند اساتید گرانقدر، خود را برای نقش‌آفرینی در جامعه و ساختن فرداهای بهتر مهیا می‌سازند.

تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام اربعین سیّد و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را فرصتی مغتنم برای تجدید پیمان جامعه آموزش عالی با آرمان‌های والای مکتب انسان‌ساز اسلام می‌دانم تا دانشگاهيان با بهره‌گیری از آموزه‌های عاشورا درس آزادگی، پايداری، عزت و سربلندی را الگو و سرمشق قرار دهند. همچنین آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس همزمان است و مقارن شدن این دو آغاز مؤید این مهم است که آسایش و آرامشی که برای فراگیری علم در کشور حاکم است، مرهون جانفشانی‌های ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است. 

امروز اعضاي جامعه دانشگاهی باید با ايجاد فضاي اخلاقی همراه با نشاط در دانشگاه به عنوان کانون جوشش فكري جامعه، در مسیر پويايی علمی و فرهنگي هم‌راستا با رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش نمايند و به رسالت خطیر خود برای تعالی ایران اسلامی و تحقق پیشرفت‌های علمی و فناوری عمل نمایند.

سال تحصیلی جدید امسال نیز به دلیل همه‌گیری بیماری كرونا متفاوت از سال‌های ديگر آغاز می‌شود و از دست‌دادن تعدادی از هموطنانمان به سبب این بیماری ضايعه‌ای بزرگ براي كشور است. یاد و خاطره شهدای سلامت را گرامی می‌داریم و به كادر درمان كشور خداقوت و دست‌مریزاد عرض می‌نماييم؛ اما آنچه که موجب امید است، موفقیت دانشگاهیان در فائق آمدن بر اين بحران و حركت به سمت تحوّل است كه در استمرار فعاليت‌هاي آموزشی نمود یافت و نه تنها امر مهم آموزش و پژوهش در این مدت تعطیل نشد؛ بلکه با روش‌های جدید آموزش مجازی، جلوه‌ای نوين به خود گرفت.

اینجانب آغاز سال تحصیلی را به خانواده بزرگ دانشگاه رازی و به ‌ویژه دانشجویان جدیدالورود كه براي نخستين بار به محيط مقدّس دانشگاه گام نهاده‌اند، صميمانه تبريك عرض نموده و امیدوارم سال تحصیلی جدید، توأم با سلامتی، تجربیات ارزنده و کسب دانش و مهارت برای اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان عزیز و کارکنان پرتلاش و متعهد دانشگاه باشد.

محمّدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا

رئیس دانشگاه رازی

برچسب ها:

دانشگاه رازی
محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا
رئیس دانشگاه رازی
سال تحصیلی جدید
دانشجویان جدیدالورود

آخرین اخبار