آخرین اخبار

نشست مشترک جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه‌های رازی و علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه‌های رازی و علوم پزشکی کرمانشاه، 24 مرداد ماه 1400 برگزار شد.

در این جلسه، دکتر محسن سعیدی با ارائه گزارشی از روند طرح واکسیناسیون همکاران دانشگاهی برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: در این طرح که از 12 لغایت 20 مرداد ماه 1400 انجام شد، واکسیناسیون کلیه استادان و کارمندان دانشگاه‌های رازی، صنعتی کرمانشاه و پیام نور به همراه طلاب و کارکنان حوزه‌های علمیه کرمانشاه توسط دانشگاه رازی انجام شد.

معاون دانشجویی دانشگاه رازی با بیان اینکه واکسیناسیون همکاران دانشگاهی بدون محدودیت سنی انجام شد، گفت: در روزهای 24 و 25 مرداد نیز تکمیل فرآیند واکسیناسیون توسط دانشگاه رازی انجام می‌پذیرد.

واکسیناسیون 1400 نفر در دانشگاه رازی / واکسیناسیون دانشجویان از نیمه دوم شهریور

ایشان دانشگاه رازی را از دانشگاه‌های پیشرو کشور در زمینه واکسیناسیون همکاران دانشگاهی اعلام کرد و گفت: در مجموع 1400 نفر از اساتید و کارکنان دانشگاه‌های رازی، صنعتی، پیام نور و حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه واکسن مرحله اول را دریافت کردند.

دکتر سعیدی زمان شروع مرحله دوم واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاهی را 10 شهریور ماه 1400 اعلام کرد و گفت: واکسیناسیون دانشجویان و خانواده همکاران دانشگاهی نیز در برنامه آتی دانشگاه رازی قرار دارد و بر اساس دستورالعمل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون دانشجویان از نیمه دوم شهریور آغاز می‌گردد.

تقدیر از عملکرد دانشگاه رازی در اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹

در این جلسه، دکتر سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه همکاری دانشگاه رازی با دانشگاه علوم پزشکی در بحث واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاهی و حوزه‌های علمیه را شایسته قدردانی دانست و گفت: دانشگاه رازی در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مبارزه با بیماری کووید 19 عملکرد قابل قبول و رضایت‌بخشی دارد و از این جهت سپاسگزار تلاشگران این مجموعه هستیم.

دکتر شاه‌آبادی در ادامه به افزایش شهرهای قرمز کرونایی در کشور اشاره داشت و گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد اوج گیری دوباره کرونا در کشور هستیم و همین امر نشان می‌دهد که عملا کشور وارد موج پنجم کرونا شده است.

ایشان با بیان اینکه موج پنجم کرونا در کشور از نوع «دلتا» است، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در استانه‌ای با درگیری بالا، غالب موارد ابتلا در موج جدید از نوع سویه جهش یافته دلتا است.

دکتر شاه‌آبادی در خصوص شناسایی موارد ابتلا به این سویه جهش یافته در استان کرمانشاه گفت: تشخیص این نوع سویه جهش یافته بسیار هزینه‌بر بوده و تنها در آزمایشگاه پاستور تهران انجام می‌شود. در حال حاضر چند نمونه برای این آزمایشگاه ارسال کرده‌ایم که به دلیل تراکم بالای نمونه‌های ارسالی از سراسر کشور جوابدهی آن قدری با تاخیر خواهد بود.

ایشان اظهار کرد: از طرفی این نوع کرونا سرعت درگیری بالایی دارد و علائم آن با شدت بالایی خود را نشان می‌دهد و نیاز است که افراد در زمینه پیشگیری بیش از پیش حساسیت داشته و حتماً از ماسک استفاده کنند.

آخرین اخبار