آخرین اخبار
4576
با همکاری دانشگاه‌های رازی و کپنهاگ؛

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی برگزار می‌شود

دکتر ناصری از برگزاری همایش بین‌المللی باستان شناسی به میزبانی دانشگاه کپنهاگ و با همکاری دانشگاه رازی و پژوهشگاه میراث فرهنگی خبر داد.

دکتر طیبه ناصری در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه رازی اظهار داشت: پیرو تفاهم نامه پژوهشی میان دانشگاه‌های رازی و کپنهاگ دانمارک، یک پروژه پنج ساله باستان‌شناسی با هدف مطالعه چگونگی شروع کشاورزی و دامپروری و روستانشینی در غرب ایران به سرپرستی مشترک دکتر توبیاس ریشتر و دکتر حجت دارابی عضو هیئت علمی دانشگاه رازی در سال 1395 شروع شد و طی آن در محوطه های آسیاب و گنج دره در کرمانشاه کاوش‌هایی انجام شد. نتایج این پروژه باستان شناسی تاکنون در قالب مقالات متعددی در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسیده است و قرار است نتایج نهایی آن به صورت کتاب به زودی منتشر شود.

مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای مرتبط با همکاری مشترک دو دانشگاه، برگزاری همایش بین المللی است. این همایش ابتدا قرار بود در تابستان سال 1399 به صورت حضوری در کپنهاگ برگزار شود اما به دلیل مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا به تابستان 1400 موکول شد.

دکتر ناصری افزود: این همایش از 31 خرداد ماه لغایت چهارم تیر ماه 1400 به  میزبانی دانشگاه کپنهاگ و با همکاری دانشگاه رازی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور برگزار می شود.

ایشان یادآور شد: در این همایش پنج روزه، بیش از 70 مقاله تخصصی به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد و پژوهشگران برجسته‌ای از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مختلف دنیا و ایران در آن شرکت می‌کنند. محوریت این همایش، نتایج به دست آمده از پروژه باستان‌شناسی مشترک دو دانشگاه است. نتایج آخرین پژوهش‌های مرتبط در خاورمیانه و به ویژه ایران نیز ارائه می‌شود.  سخنرانی‌های برگزیده نیز در قالب مجموعه مقالات همایش در آینده منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در همایش بین‌المللی باستان شناسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://eventsignup.ku.dk/revisitingthehillyflanks/conference  مراجعه نمایند.

 

آخرین اخبار