آخرین اخبار

نشست کانون صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه با دکتر محمدنبی احمدی، 19 آبان 1400 در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست کانون صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه با دکتر محمدنبی احمدی، 19 آبان 1400 در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، دکتر احمدی سرپرست دانشگاه، ضمن خیر مقدم به اعضای کانون صنفی و قدردانی از زحمات و تلاش‌های دکتر اعلمی‌آل‌آقا رئیس سابق دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: انتظار می‌رود کانون صنفی اعضای هیئت علمی در راستای برجسته شدن مرجعیت دانشگاه در استان تلاش کند. در این راستا و برای تحقق این مهم، نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

سرپرست دانشگاه با اشاره به اینکه سلایق سیاسی نباید فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون صنفی اعضای هیئت علمی را تحت‌الشعاع قرار دهد، گفت: کانون صنفی باید برای اعتلای نظام علمی کشور تلاش کند.

وی کانون صنفی اعضای هیئت علمی را از کانون‌های صنفی موفق و با پشتوانه دانست و گفت: یکی از مطالبات اعضای محترم هیئت علمی، اجرای قانون همسان سازی حقوق است؛ این قانون تاکنون در دانشگاه رازی اجرا نشده و باید تلاش جدی برای اجرای این قانون داشته باشیم.

دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به دستورالعمل اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیئت علمی دانشگاه اشاره کرد و گفت: براساس بازخوردهای واصله، مقایسه دستورالعمل مذکور با دستورالعمل ترفیعات سایر دانشگاه‌های منطقه مد نظر قرار دارد، در صورت نیاز، اصلاحات لازم پس از تصویب هیئت امنا در آن صورت خواهد گرفت؛ البته توجه به جایگاه علمی دانشگاه و ارتقای آن نیز همزمان باید مدنظر قرار گیرد.

 وی با اشاره به سند هدفمندی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه گفت: سند مذکور مصوب هیئت امنای دانشگاه‌ است و هرگونه تغییر در آن نیز نیازمند طرح مجدد در هیئت امنا است؛ البته کار بر روی سند مذکور بسیار ظریف خواهد بود چرا که در صورت تأمین حقوق همکاران دانشگاه؛ دستیابی به اهداف مدنظر برای دانشگاه در سیاست‌های بالادستی نیز ضروری است.

دکتر احمدی خواستار انعکاس پتانسیل‌های دانشگاه با هدف کمک به توسعه استان شد و گفت: کانون صنفی اعضای هیئت علمی باید برنامه‌های مدونی داشته باشد و پیشنهاد می‌شود که این کانون، برنامه‌های خود را برای اطلاع اساتید تهیه و در پورتال دانشگاه بارگذاری نماید.

وی همچنین بر ارتقاء جایگاه دانشگاه در نظام رتبه‌بندی ISC تاکید کرد و گفت: از مهم‌ترین شاخص‌های ارتقاء رتبه دانشگاه در این نظام رتبه‌بندی، ارتباط دانشگاه با صنعت است، در حالیکه در گذشته تولید مقاله و کتاب نقش پررنگ‌تری داشت و لذا باید دانشگاه در بخش ارتباط با صنعت و جامعه ورود جدی داشته باشد و به حل مشکلات جامعه کمک کند که این از ویژگی‌های مهم دانشگاه نسل سوم است.

دکتر احمدی تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی برای تقویت جایگاه دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد با کمک و همراهی کانون صنفی اعضای هیئت علمی بر مشکلات فائق آییم و در مسیر شکوفایی دانشگاه قدم برداریم.

همچنین، دکتر هومن سالاری دبیر کانون صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه گزارشی از اقدامات و نیز مطالبات این کانون ارائه داد.

در این جلسه اعضای کانون صنفی هیئت علمی دانشگاه به بیان مطالبات، نقطه‌نظرات خود پرداختند و سرپرست دانشگاه به سؤالات و دغدغه‌های اعضای حاضر پاسخ گفت.

آخرین اخبار