آخرین اخبار

مسؤولان کانون‌ بسیج اساتید و حوزه مقاومت بسیج کارمندی دانشگاه با دکتر محمّدنبی احمدی سرپرست دانشگاه دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست کانون‌ بسیج اساتید و حوزه مقاومت بسیج کارمندی دانشگاه با دکتر محمّدنبی احمدی سرپرست دانشگاه، 17 آبان ماه 1400 در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

در این جلسه، دکتر زارع سخنگوی کانون بسیج اساتید دانشگاه ضمن تبریک تصدی مسؤولیت سرپرست دانشگاه و آرزوی موفقیت برای ایشان، در سخنانی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه رازی با روحیه جهادی و توانمندی دکتر احمدی و نیز حمایت جامعه دانشگاهی مسیری رو به جلو داشته باشد.

وی اخلاق نیکو، توانمندی، روحیه جهادی و امید داشتن را از ویژگی‌های بارز دکتر محمّدنبی احمدی برشمرد و افزود: مجموعه بسیج اساتید دانشگاه با همه توان یاریگر سرپرست دانشگاه برای رفع مشکلات، ارتقاء جایگاه دانشگاه، توسعه علمی و پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدّس جمهوری اسلامی خواهد بود و قطعاً با همدلی و مشارکت دانشگاهیان، این مجموعه روزهای بهتری را تجربه خواهد کرد.

دکتر زارع همچنین بر ضرورت توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: همه ما باید برای تحقق مطالبات رهبری از جامعه دانشگاهی تلاش کنیم.

در ادامه حسین عزیزی فرمانده حوزه 3 بسيج كارمندي دانشگاه با آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید دانشگاه در سخنانی ابراز امیدواری کرد: سرپرست محترم دانشگاه نسبت به تحقق عدالت اسلامی و توجه به همه بخش‌های مختلف دانشگاه دغدغه‌مند باشد و دلسوزانه در مسیر خدمت به جامعه دانشگاهی حرکت نماید.

وی بیان کرد: إن‌شاءالله حوزه مقاومت بسيج كارمندي دانشگاه با همه توان در خدمت به جامعه دانشگاهی، همراه خواهد بود و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا بستر شکوفایی هرچه بیشتر دانشگاه فراهم گردد و به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، که «دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است»، دانشگاه نیازمند انسان‌های فرهیخته، توانمند، خوش‌فکر، انقلابی، مؤمن و متدین است و امیدواریم با وجود چنین افراد شایسته‌ای در راستای رفع مشکلات دانشگاه قدم برداریم.

عزیزی با اشاره به فعالیت‌های حوزه مقاومت بسيج كارمندي دانشگاه افزود: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت به جامعه بسیج را به ما عنایت فرموده و در این زمینه بسیج کارمندی دانشگاه رازی با تلاش مجموعه همکاران، طی چهار سال متمادی رتبه نخست کانون‌های بسیج را در سطح استان کسب نموده است.

در ادامه دکتر محمدمهدی معینی مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه با آرزوی موفقیت برای سرپرست دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: دکتر اعلمی‌آل‌آقا طی دوران ریاست دانشگاه منشأ خدمات ارزشمندی به ویژه در زمینه فعالیت‌های عمرانی برای این مجموعه بوده‌اند و زحمات ایشان شایسته قدردانی است.

دکتر معینی بیان کرد: کانون بسیج اساتید دانشگاه با همراهی و همدلی اساتید بسیجی و نیز بسیج کارمندی با تمام توان، دکتر احمدی (سرپرست دانشگاه) را یاری خواهند کرد و در کنار خدمت ایشان برای تعالی مجموعه دانشگاه هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش جهادی و همدلی جامعه دانشگاهی، بر مشکلات فائق آمده و مدیریت جدید دانشگاه با عنایت به فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این مسیر قدم بردارد.

در ادامه دکتر محمّدنبی احمدی سرپرست دانشگاه ضمن قدردانی از حضور میهمانان و آرزوی سلامتی برای همگان در سخنانی اظهار داشت: معتقدیم که اگر در عرصه مدیریتی دانشگاه به اسناد بالادستی از جمله سند آمایش علمی، سند چشم‌انداز توسعه ۱۳۸۴ تا افق۱۴۰۴ و سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه شود، إن‌شاءالله دانشگاه به رتبه و جایگاه شایسته و در شأن خود دست خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه تقویت بنیان‌های اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این دو بخش نیاز به کار زیربنایی و از خودگذشتگی داریم. اوایل انقلاب مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه هرساله 5 درصد از وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد، اگر این مصوبه عملیاتی می‌شد در طول بیست سال دیگر هیچ وابستگی به نفت نداشتیم اما در حال حاضر آنچه که می‌توانست مایه قوت ما باشد سبب تهدید شده است.

دکتر احمدی ثمردهی کار پژوهشی را نیازمند زحمت و تلاش بسیار دانست و افزود: وقتی ثمره یک پژوهش به بار می‌نشیند، نتایج بسیار عالی را خواهیم دید و دانشگاه رازی مانند سکوی پرتاب، پله‌های رشد را طی خواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: تنها دانشگاهی در کشور که مصوبه همسان‌سازی حقوق را تاکنون اجرا نکرده دانشگاه رازی است، با پیگیری آقای دکتر  اعلمی‌آل‌آقا طی دو ماه مبالغی به صورت علی‌الحساب به اعضای هیئت علمی پرداخت شد اما مصوبه همسان‌سازی اجرایی نشد، جلسه‌ای نیز با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان داشتیم و دیدگاه ایشان بر این بود که ممکن است سال آینده در بحث پرداخت حقوق همسان‌سازی دچار چالش شویم.

دکتر احمدی ابراز امیدواری کرد: با توکل به خدای متعال بر مشکلات و تنگناهای مالی در کشور فائق خواهیم آمد همچنانکه در دوران دفاع مقدّس نتوانستیم ساده‌ترین ادوات جنگ را از خارج از کشور تهیه کنیم و با دست خالی و توکّل به خدای متعال در برابر دنیا ایستادیم و امروزه در صحنه بین‌المللی افتخارآفرین شده‌ایم و ابرقدرت‌های دنیا دست به دست هم داده‌اند تا جلوی پیشرفت این مملکت را بگیرند.

وی تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم تا به یاری خداوند متعال مصوبه همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی اجرایی شود. در این شرایط باید اساس کار ما بر این باشد که با همدلی، وفاق و اتحاد دانشگاه را به جلو پیش ببریم و تعالی این مجموعه سرلوحه کار ما باشد.

دکتر احمدی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  به کرمانشاه در سال 1390 و حضور معظم له در جمع دانشگاهیان گفت: سفر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) خیر و برکات بسیار فراوانی برای استان داشته است و مصوبات ارزشمندی برای استان رقم خورد.

سرپرست دانشگاه کار مدیریتی و اجرایی را دارای چالش‌ها و مشقّات بسیار دانست و ابراز امیدواری کرد: برای خدمتگزاری به جامعه دانشگاهی با اتحاد، همدلی و همّت همه عزیزان دانشگاه را در دستیابی به مسیر توسعه و رشد یاری دهیم.

در ادامه این نشست، پرسش‌هایی از سوی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه مطرح شد که سرپرست دانشگاه به این سؤالات و دغدغه‌ها پاسخ داد.

برچسب ها:

محمّدنبی احمدی
سرپرست دانشگاه
کانون‌ بسیج اساتید
حوزه مقاومت بسیج کارمندی دانشگاه

آخرین اخبار