آخرین اخبار

 نشست شورای آمایش آموزش عالی استان کرمانشاه با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، سوم تیر ماه ۱۴۰۰ در نشست شورای آمایش آموزش عالی استان کرمانشاه که با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان در سالن اجتماعات پروفسور شمسی‌پور کتابخانه مرکزی برگزار شد، حضور یافت.

دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در این جلسه، با اشاره به تشکیل شورای مدیریت استانی برای پیاده‌سازی برنامه‌های آموزش عالی در استان‌ها با حضور رؤسای دانشگاه‌های معین گفت: با توجه به این که ساختار سیاسی، اجرایی و اقتصادی ما عمدتا بر اساس استان‌ها است، آیین‌نامه مدیریت استانی به تصویب وزیر علوم رسید و بر اساس مصوبه شورای مدیریت استانی، آمایش آموزش عالی صورت می‌گیرد.

ایشان تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی کشور، شورای مدیریت در سطح وزارتخانه وارد اختیارات دانشگاه‌ها نمی‌شود و تصمیمات در مقیاس استانی گرفته می‌شود. شورای مدیریت بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است و باید تعصب، اهتمام و انگیزه بیشتری برای پیگیری این مهم صورت گیرد.

دکتر رحیمی یادآور شد: مسئولیت شورای مدیریت استانی بر عهده رئیس دانشگاه جامع هر استان است و وظایف آن هم به تدریج ابلاغ می‌شود. چندین کارگروه باید در ذیل این شورا تشکیل شود، از جمله کارگروه آمایش آموزش عالی با هدف شناسایی و بررسی نقاط قوت و ضعف، آسیب‌ها، چالش‌ها و  اینکه چطور می‌شود رشته‌های علمی را به مزیت‌ها و نیازهای استان وصل کنیم؛ این کار آمایش است و به سمت ماموریت‌گرایی می‌رود.

برای دریافت مشروح کامل این نشست کلیک کنید.

آخرین اخبار