آخرین اخبار

نشست مشترک رئیس دانشگاه با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک دکتر اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، 8 تیر ماه 1400، در محل حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد. در این جلسه که با حضور دکتر محمد ابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، آقای جلیلیان مدیر حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، دکتر یاسر شهبازی مدیر حوزه ریاست دانشگاه، دکتر علی طهماسبی مشاور حقوقی رئیس دانشگاه و آقای یزدانبخش مدیر حقوقی دانشگاه برگزار گردید، در خصوص اراضی تحت مناقشه دانشگاه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به میهمانان در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه همواره قائل به تعامل و همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه بوده است.

ایشان با اشاره به برخی اختلافات میان دانشگاه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص اراضی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه گفت: مستندات موجود در اختیار دانشگاه با ادعاها و مستندات اداره کل اوقاف و امور خیریه قدری متفاوت است. اراضی تحت مناقشه طرفین، قبل از انقلاب اسلامی برای احداث دانشکده کشاورزی به دانشگاه رازی واگذار شده است و در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب و تصویب قوانین مربوط به اوقاف، دانشگاه رازی هرساله اجاره اراضی تحت مناقشه را به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پرداخت نموده است.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا بر حل و فصل  اختلافات طرفین با حضور از کارشناسان مجرب و تعامل و همکاری دوطرفه تاکید کرد و گفت: پیشتر هم مطرح شد که دانشگاه برای پرداخت مبلغ اجاره زمین‌های اوقافی هیچگونه کوتاهی نخواهد کرد.

ایشان بیان کرد: دانشگاه در اراضی تحت مناقشه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تاسیسات، ساختمان‌ها و ابنیه‌هایی در سطح وسیع احداث نموده و امکان تخلیه و ترک محل وجود ندارد.

دکتر اعلمی‌آل‌اقا تاکید کرد: دانشگاه خواستار تعیین هیئت سه نفره برای تعیین قیمت اجاره بهای اراضی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی مورد مناقشه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به منظور تمدید توافق قبلی با آن اداره است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه به موضوع املاک موقوفه‌ای مورد مناقشه این اداره کل با دانشگاه رازی اشاره داشت و افزود: قرارداد فی مابین دانشگاه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیاز به اصلاحاتی دارد و امیدواریم به توافق خوبی دست یابیم.

در این جلسه محمود یزدانبخش مدیر حقوقی دانشگاه رازی ضمن ارائه نظرات کارشناسی و دفاع از حقوق دانشگاه در خصوصی اراضی مورد مناقشه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهارداشت: امیدواریم به توافق مطلوبی که رضایت طرفین را حاصل نماید، دست یابیم.

ایشان تاکید کرد: دانشگاه رازی در انجام وظیفه خود در قبال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قصوری نداشته است.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر میان طرفین مقرر گردید قراردادی با مفاد جدید بین دانشگاه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با حفظ چارچوب توافق پیشین منعقد گردد.

آخرین اخبار