آخرین اخبار
2487
دانشگاه رازی مهیای برگزاری کنکور + گزارش صدا و سیما

معرفی حفاظت آزمون کرمانشاه به‌عنوان دستگاه برتر کشور

دکتر دادفر از معرفی حفاظت آزمون استان کرمانشاه به عنوان حفاظت آزمون برتر کشور در آزمون سراسری خبر داد.

دکتر سجاد دادفر در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه رازی اظهار داشت: آزمون سراسری در روز‌های چهارشنبه ۹ لغایت شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه با رقابت ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب در گروه‌های آزمایشی مختلف برگزار می‌شود.

مسئول حفاظت آزمون‌های سراسری در استان کرمانشاه بیشترین تراکم کنکور امسال را متعلق به رشته تجربی در روز جمعه اعلام کرد و گفت: برای آزمون گروه علوم تجربی ۱۷۴ حوزه در نظر گرفته شده است.

رقابت ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب در استان کرمانشاه

دکتر دادفر با اشاره به سیر نزولی تعداد داوطلبان کنکور سراسری در سال‌های اخیر گفت: از سال ۱۳۸۰ هر ساله شاهد کاهش تعداد داوطلبان کنکور بوده‌ایم. در آزمون امسال تعداد ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب در استان با هم به رقابت خواهند خواهند پرداخت در حالیکه این تعداد به نسبت سال گذشته که ۴۴ هزار و ۹۲۲ داوطلب داشتیم، کاهش حدود هزار نفری داوطلبان را نشان می‌دهد.

مسئول حفاظت آزمون سراسری در استان کرمانشاه با اشاره به آمار داوطلبان استان کرمانشاه در گروه‌های آزمایشی مختلف گفت: ۵۳.۳۲ درصد از شرکت کنندگان در گروه علوم تجربی، ۲۵.۵۵ درصد در گروه علوم انسانی، ۱۰.۰۵ درصد در گروه زبان‌های خارجی و ۵.۰۹ درصد در گروه علوم ریاضی شرکت کرده‌اند.

برای دریافت مشروح کامل این گزارش کلیک کنید.

آخرین اخبار