آخرین اخبار

مراسم یادبود درگذشت زنده‌یاد سید امراله اوژل، کارمند خدوم دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم یادبود درگذشت زنده‌یاد سید امراله اوژل، عضو غیرهیات علمی دانشگاه، چهارم خرداد ماه 1400 با حضور هیات رئیسه، همکاران، دانشجویان و خانواده آن مرحوم در فضای مجازی برگزار شد.

در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، دکتر طهماسب علیپوریانی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، درگذشت ‌شادروان سید امراله اوژل، کارمند خدوم دانشگاه را به کارکنان، دانشجویان و خانواده محترم ایشان تسلیت گفت و از درگاه ایزد منّان برای آن مرحوم، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت داشت.

ایشان بیان کرد: زنده‌یاد آقای اوژل از همکاران اخلاق‌مدار و وظیفه‌شناس دانشگاه بودند که عمر مفید خود را در خدمت با جامعه علمی به ویژه دانشجویان عزیز سپری نمودند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، درگذشت سید امراله اوژل، کارمند وظیفه‌شناس دانشگاه را به جامعه دانشگاهی، خانواده محترم و دوستداران ایشان تسلیت عرض نمود و با آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان، در سخنانی اظهار داشت:  مصیبت از دست دادن عزیز بالاترین حد از سختی‌ها است. در سوره مبارکه بقره بیان شده که خداوند متعال انسان‌ها را با اسباب مختلف مورد آزمایش قرار می‌دهد که یکی از آنها مرگ عزیزان است.

ایشان بیان کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه اعلی نیز می‌فرماید: (وَالَّذِي أَخْرَجَ الْمَرْعَى فَجَعَلَهُ غُثَاءً أَحْوَى سَنُقْرِئُكَ فَلَا تَنْسَى) و آنکه گیاه را رویانید. و دوباره خزانش كرد و به‌صورت خاشاكي سياه در آورد. به‌زودی قرآن را بر تو می‌خوانیم، پس هرگز فراموش نخواهی کرد. استنباط ما از آیۀ شریفه این است که سرنوشت همه ما در دنیا جاودانگی نیست و بهترین زیبایی‌ها نیز به زوال می‌گرایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی با استناد به حکمت 203 و 204 از کتاب شریف نهج‌البلاغه افزود: حضرت علی (ع) فرمودند: أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِنْ قُلْتُمْ سَمِعَ وَ إِنْ أَضْمَرْتُمْ عَلِمَ وَ بَادِرُوا الْمَوْتَ الَّذِي إِنْ هَرَبْتُمْ أَدْرَكَكُمْ وَ إِنْ أَقَمْتُمْ أَخَذَكُمْ وَ إِنْ نَسِيتُمُوهُ ذَكَرَكُمْ. اى مردم، بترسيد از خداوندى كه سخن آشکار و نهان شما را مى‌شنود و بر آن آگاه است و بر مرگ پيشى گيريد كه اگر بگريزيد شما را دريابد و اگر بايستيد شما را مى‌گيرد، و اگر فراموشش كنيد شما را ياد مى‌آورد.

ایشان افزود: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: فرشتۀ مرگ روزی پنج مرتبه در اوقات نماز به هر خانه‌ای نظر می‌اندازد. از این‌رو همه ما باید خود را برای مرگ آماده کنیم و همواره مهیای سفر آخرت باشیم تا مبادا دچار حسرت و پشیمانی گردیم.

ایشان ضمن عرض تسلیت درگذشت آقای سید امراله اوژل یادآور شد: برای شادی روح درگذشتگان از نیّت کار خیر غافل نشویم و «خیرات» را فراموش نکنیم و همواره مهیای رفتن از این جهان فانی باشیم.

در ادامه دکتر سهیلا کاشانیان، رئیس دانشکده شیمی ضمن قدردانی از هیات رئیسه دانشگاه برای برگزاری این مراسم، درگذشت زنده یاد سید امراله اوژل را به همکاران، دانشجویان و خانواده محترم ایشان تسلیت گفت.

 دکتر کاشانیان اخلاق نیکو و وظیفه‌شناسی را از خصایص زنده‌یاد آقای اوژل دانست و گفت: مرحوم اوژل در شرایط شیوع کرونا نیز در محل کار خود حاضر بود و با سعه صدر و خوشرویی به امور آموزشی دانشجویان رسیدگی می‌کرد‌ و بسیاری از دانشجویان از اخلاق‌مداری و وظیفه‌شناسی ایشان قدردانی نموده‌اند.

 

آخرین اخبار