آخرین اخبار

مراسم یادبود شادروان دکتر عزت‌اله فرشادفر، 18 اردیبهشت ماه 1400، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم یادبود شادروان دکتر عزت‌اله فرشادفر، 18 اردیبهشت ماه 1400، برگزار شد.

در این مراسم؛ پس از تلاوت آیات نورانی کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی؛ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شادروان دکتر فرشادفر، برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت، رحمت و همنشینی با اولیا و صالحین مسألت نمود.

ایشان با اشاره به آیه 46 سوره مبارکه کهف از قرآن کریم گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه می‌فرمایند: الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا؛ مال و فرزندان زینت حیات دنیاست و اعمال صالح که (تا قیامت) باقی است نزد پروردگار از نظر ثواب بهتر و از نظر امیدواری نیکوتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشارنجفی بیان کرد: بر اساس این آیه شریفه؛ اکثر مردم از ارزش کارهای نیک بی‌خبر هستند و بیشتر آنها خیر و سعادتمندی را در جمع‌آوری مال دنیا می‌پندارند. باید بدانیم که مال و فرزند زینت دنیا است و برای آخرت به فکر اعمالی باشیم که اجر اخروی دارند؛ زیرا هیچ عمل صالحی نزد خداوند بی‌اجر نیست و پاداش اعمال خیر ماندگار است.

ایشان با تاکید بر اینکه باید از سرمایه‌های خود برای توشه آخرت بهره ببریم، افزود: تربیت شاگردان بی‌شمار در سالیان متمادی در قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی برای شادروان مرحوم دکتر فرشادفر باقیات صالحات است و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده اجر و مغفرت آرزومندیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشارنجفی یادآور شد: حیات حقیقی انسان‌ها در سرای آخرت است؛ بنابراین همه باید آینده‌نگر و دوراندیش باشیم و برای سفر آخرت توشه راه برگیریم؛ چرا که در فردای قیامت باید پاسخگوی همه اعمال خود باشیم.

در ادامه دکتر قاضی، عضو هیأت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه، ضمن عرض تسلیت درگذشت استاد فرزانه مرحوم دکتر فرشادفر، از خداوند متعال برای آن عزیز درگذشته آمرزش و غفران الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و بردباری مسألت نمود.

ایشان با یادآوری گوشه‌ای از فضائل و ارزش‌های والای اخلاقی مرحوم دکتر فرشادفر افزود: آن استاد فقید عمر پر برکت خود را در راه اعتلای مراتب علمی، دینی و فرهنگی این مرز و بوم سپری نمودند. ایشان نه تنها در استان؛ بلکه در سطح کشور نیز به‌عنوان چهره‌ای علمی و اخلاقی شناخته شده بودند.

دکتر قاضی سخت‌کوشی، پشتکار، دقت و رعایت نظم در امور، خوشرویی، تواضع، فروتنی، سعة‌صدر، صراحت در کلام و ولایت‌مداری را از ویژگی‌های بارز مرحوم دکتر فرشادفر برشمرد و گفت: آن استاد وارسته به عنوان فردی ولایت‌مدار و متعهد همواره در دانشگاه و محیط اجتماعی منشأ اثر و الگوی شایسته‌ای برای همکاران و دانشجویان بودند.

دکتر سجاد دادفر، عضو هیأت علمی دانشگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت زنده‌یاد دکتر عزت‌اله فرشادفر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همگان در ماه مبارک رمضان طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه هنوز چند روزی از درگذشت همکار جوان و عضو فرهیخته هیأت علمی دانشگاه؛ مرحوم جناب آقای دکتر یحیی محمدزاده نگذشته که خانواده بزرگ دانشگاه رازی بار دیگر در غم از دست‌دادن یکی دیگر از استادان اخلاق‌مدار خود به سوگ نشست و خبر درگذشت دانشمند فرزانه، متدین و متعهد جناب آقای دکتر عزت‌اله فرشادفر جامعه علمی را عزادار کرد.

ایشان افزود: مرحوم دکتر عزت‌اله فرشادفر به حق یکی از اختران تابناک و ماندگار علم و تقوا بود که در لیالی پر فیض قدر و در ایام شهادت امیرمومنان حضرت علی(ع) به دیدار معبود شتافت. بار دیگر ضمن عرض تسلیت درگذشت مرحوم فرشادفر به جامعه دانشگاهی استان، فرزندان نجیب، برادران شریف و خانواده محترم ایشان، برای آن عزیز سفر کرده، غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل آرزومندم.

در ادامه دکتر جوکار، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، داماد زنده‌یاد فرشادفر به نمایندگی از خانواده گرامی آن مرحوم ضمن تشکر از هیات رئیسه دانشگاه و به‌ویژه جناب آقای دکتر اعلمی‌آل‌آقا، ریاست محترم دانشگاه، از ابراز همدردی و حضور همکاران گرانقدر در مراسم خاکسپاری پیکر آن مرحوم قدردانی نمود.

ایشان به بیان گوشه‌ای از فضائل اخلاقی مرحوم دکتر فرشادفر پرداخت و بیان داشت: ولایت‌مداری، پایبندی به نماز اول وقت، سخت‌کوشی و تواضع را از ویژگی ممتاز دکتر فرشاد فر دانست و گفت: ایشان در طی دوران تدریس همواره دانشجویان را به مثابه فرزندان خود می‌پنداشت و دلسوزانه برای تربیت و تعلیم آنان تلاش می‌کرد.

در پایان دکتر جوکار ضمن عرض تسلیت درگذشت مرحوم فرشادفر به جامعه علمی، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم طلب مغفرت و رحمت نمود.

در این مراسم پیام تسلیت دکتر غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر باقری، قائم مقام محترم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به مناسبت درگذشت شادروان دکتر فرشادفر قرائت گردید. همچنین از همه مسؤولین و عزیزانی که با ارسال پیام تسلیت به دانشگاه رازی ابراز همدردی نمودند، قدردانی شد.

شایان ذکر است؛ دکتر عزت‌اله فرشادفر استاد تمام گروه آموزشی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، عضو هیأت أمنای دانشگاه‌های رازی و صنعتی کرمانشاه و ریاست اسبق دانشگاه رازی، پس از عمری مجاهدت علمی و تلاش مخلصانه در عرصه‌ علمی، فرهنگی و دینی سرانجام در روز 13 اردیبهشت ماه 1400 جان به جان آفرین تسلیم کرد.

آن استاد فقید سال‌های متمادی تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود را در راه تعالی و توسعه علمی و تحقیقاتی مجموعه دانشگاه رازی صرف نمود. ایشان همچنین از سال 1382 لغایت 1386 ریاست دانشگاه رازی را عهده‌دار بود و منشأ خدمات نیکو و ماندگار بسیار گردید.

عضویت در انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان در آمریکا، فعالیت در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مدیرکل صدا و سیمای کرمانشاه، رئیس مرکز مدیریت دولتی غرب کشور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، رئیس بسیج اساتید استان، تالیف ده‌ها جلد کتاب و صدها مقاله ارزشمند، تربیت تعداد کثیری از دانشجویان متعهد و موفق، تدریس دروس علوم حدیث و فلسفه حوزه‌های علمیه استان، استاد نمونه کشوری در دهة 80، گوشه‌ای از افتخارات شادروان دکتر عزت‌اله فرشادفر است.

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد...

آخرین اخبار