آخرین اخبار

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، «مراسم تجلیل از ایثارگران» دانشگاه رازی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، «مراسم تجلیل از ایثارگران» دانشگاه رازی، روز سه‌شنبه مورخ 6 مهر 1400 در محوطه دانشکده فنی مهندسی برگزار شد.

دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در سخنانی اظهار داشت: اقتدار امروز ایران اسلامی به سبب ایثارگری‌های رزمندگان و شهدای والامقام دفاع مقدس حاصل شده و حضور در جمع این عزیزان را باعث افتخار می‌دانم.

رئیس دانشگاه رازی معرفت‌شناسی و معنویت‌گرایی را از ویژگی‌های ایثارگران دانست و گفت: حقیقتاً فداکاری ایثارگران و شهدای گرانقدر بار سنگینی بر عهده ما مسئولین نهاده که باید حافظ و پاسدار این انقلاب و دستاوردهای امام راحل (ره) باشیم.

ایشان استقلال امروز کشور را حاصل مجاهدت، ایثار و فداکاری رزمندگان، جانبازان، ایثارگران، شهدا و خانواده‌های معظم آنان دانست و افزود: سخنان مقام معظم رهبری اخیراً در مراسم عزاداری اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ در جمع جوانان و دانشجویان مسئولیت دانشگاه و  دانشگاهیان را سنگین‌تر می‌کند. در این راستا رسالت ما آگاه‌سازی نسل جوان و دانشجویان عزیز، معرفت‌افزایی و شناساندن صدق و صفای میهن عزیزمان با آنها هستیم.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا بیان کرد: امروز کشور ما نیازمند همت جمعی قشر عظیم دانشگاهی برای تقویت معرفت و معنویت است. ایران اسلامی از وجود عالمان وارسته‌ای برخوردار است که نور علمشان باید فضای کشور را پر کند تا مردم از برکات علما در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند و زندگی بهتر توأم با معنویت برای مردم عزیز ما حاصل گردد.

ایشان با بیان اینکه شهدا و ایثارگران هیچ چشم‌داشتی به مطامع دنیوی نداشته‌اند، افزود: برای پاسداشت از آرمان‌های والای شهدا و مجاهدت ایثارگران، نباید اجازه داد که مادی‌گرایی بر فضای معنوی حاکم شود. باید نسبت به فضای عمومی جامعه حساس باشیم تا مناقشات فردی یا نفسانی سبب مخدوش شدن این فضای قدسی نشود.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا در ادامه توجه به مطالبات ایثارگران و رفع مشکلات کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: یقیناً مطالبه‌گری ایثارگران عزیز تضمین ‌کننده آینده کشور، جوانان و مردمی است که همواره امیدشان به انقلاب بوده است.

ایشان یادآور شد: بسیار خرسندیم که در هفته دفاع مقدس، دانشگاه رازی افتخار میزبانی همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» را داشت و فضای معنوی بر این مجموعه حاکم گردید. امیدواریم با همّت همه عزیزان در جهت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، مجاهدت ایثارگران و شهدای گرانقدر همواره کوشا باشیم.

همچنین دکتر طهماسب علیپوریانی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان در سخنانی اظهار داشت: این مراسم با همکاری بسیج اساتید، بسیج کارمندی، معاونت دانشجویی، معاونت فرهنگی و اجتماعی و... تدارک دیده شده و جای بسی افتخار دارد که در خدمت عزیزان ایثارگر هستیم.

ایشان بر تداوم برگزاری محافل صمیمانه و هم‌اندیشی با ایثارگران دانشگاه تاکید کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «مَّن يُطِعِ ٱلرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ ٱللَّه» هر که از پیغمبر (ص) اطاعت کند به تحقیق از خداوند اطاعت کرده است، بر این اساس، شاخص‌ترین وجه آزمایش و امتحان افراد، اطاعت از پیغمبر(ص)در جهاد بوده است. ایثارگران همان مجاهدانی هستند که در اطاعت از امام و نائب امام کوشیدند.  

دکتر علیپوریانی به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و برای همه ایثارگران عزیز آرزوی موفقیت و سربلندی نمود.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین جواد افشار نجفی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین رزمندگان اسلام حضرت امام علی(ع) است که همواره مدافع حق و عدالت بود.

ایشان ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای ایثارگران گرامی بیان کرد: امام علی (ع) در حدیثی گهربار فرمودند: إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أوليائِهِ. جهاد دري از درهاي بهشت است كه خداوند آن را بر روي اولياي خاص خود گشوده است.

 در این مراسم تعدادی از ایثارگران دانشگاه رازی به بیان خاطرات خود در دوران دفاع مقدس پرداختند. در پایان مراسم  نیز با اهدای لوح و هدایایی این بزرگواران  مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا
هفته دفاع مقدس
تجلیل از ایثارگران
جواد افشار نجفی
طهماسب علیپوریانی

آخرین اخبار