آخرین اخبار

جلسه کمیته مقابله با بحران دانشگاه با دستور کار نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، جلسه کمیته مقابله با بحران دانشگاه به ریاست دکتر محمّدنبی احمدی سرپرست دانشگاه و با حضور اعضای ستاد، 16 آبان 1400 در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد. در این جلسه پیرامون نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری در مقاطع مختلف بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه خشایار شیخی، دبیر کمیته مقابله با بحران دانشگاه، با اشاره به مشارکت دانشگاه در 91 جلسه برگزار شده ستاد مقابله با کرونای استان اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات به موقع در حوزه پیشگیری، پایش، واکسیناسیون و سایر اقدامات مقابله با کرونا، دانشگاه رازی جزو معدود ادارات و سازمان‌های استان بوده که دارای عملکرد موفق در این حوزه، اعلام شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور محترم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نسخه سوم پروتکل بهداشتی مبارزه با بیماری کووید 19 در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی، بر بازگشایی دانشگاه‌ها و ضرورت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای این مهم افزود: بر اساس آخرین تصمیم ستاد مقابله با کرونا، حضوری‌شدن آموزش‌های دانشجویان در دانشگاه‌های کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه دکتر محمّدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه ضمن قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری مدیران دانشگاه در ارائه آموزش‌های مجازی و اجرای تدابیر ستاد مقابله با کرونا گفت: تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف دانشگاه باید اندیشیده شود تا در صورت بازگشایی، مشکلی در تأمین تغذیه، سرویس ایاب و ذهاب، اسکان در سراهای دانشجویی، مسائل بهداشتی، زیرساخت‌های آموزشی و... نداشته باشیم و با آمادگی کامل پذیرای دانشجویان و اساتید گرامی باشیم.

در ادامه دکتر غلامرضا سالمیان، معاون آموزشی دانشگاه به ارائه بخشی از اقدامات و تمهیدات این معاونت در بحث برگزاری کلاس‌های حضوری پرداخت و اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای دانشگاه‌های منطقه پنج آموزش عالی کشور، شورای مدیریت آموزش عالی استان و ستاد بحران دانشگاه برای برگزاری کلاس‌های حضوری تصمیماتی اتخاذ شد؛ امّا با توجه به شرایط و نیازهای موجود، تغییراتی در برنامه این دانشگاه‌ها صورت گرفت.

دکتر سالمیان با ابراز نگرانی از احتمال شیوع پیک ششم کرونا پیشنهاد کرد که در صورت آمادگی بخش‌های مختلف دانشگاه دروس عملی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت حضوری برگزار شود و دروس نظری در بستر فضای مجازی ادامه یابد.

در ادامه دکتر محسن سعیدی، معاون دانشجویی دانشگاه در سخنانی با اشاره به آمادگی این معاونت برای ارائه خدمات به دانشجویان اظهار داشت: در حال حاضر لیست دانشجویان متقاضی اسکان در سراهای دانشجویی به این معاونت اعلام شده است و در راستای تأمین تغذیه و مواد بهداشتی این عزیزان نیز مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه رازی اظهار داشت: بر اساس آخرین پروتکل ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی، در صورت حضوری شدن کلاس‌های دانشجویان، افرادی که 2 دُز واکسن علیه بیماری کرونا دریافت کرده‌اند با ارائه کارت واکسیناسیون، مجاز به حضور در دانشگاه هستند، از طرفی مجوز ستاد مقابله با کرونا برای ارائه خدمات خوابگاهی جهت اسکان دانشجویان متقاضی تنها برای اسکان کوتاه مدت است و مجوزی برای اسکان بلندمدت دانشجویان در دست نداریم.

دکتر سعیدی همچنین از انجام واکسیناسیون مرحله سوم برای افراد 60 سال به بالا در مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه خبر داد و گفت: به زودی مرکز واکسیناسیون به مرکز بهداشت دانشگاه منتقل می‌گردد.

در ادامه دکتر یاسر شهبازی مدیر حوزه ریاست دانشگاه خواستار اتخاذ تمهیدات لازم، هماهنگی و مشارکت اساتید جهت ارائه کلاس‌های درس به صورت حضوری شد و اظهار داشت: تأکید رئیس جمهور محترم و وزارت متبوع بر بازگشایی دانشگاه‌ها است و بر این اساس باید حضوری شدن کلاس‌های درس دانشگاه هرچند به صورت محدود در دستور کار دانشگاه قرار گیرد تا به مرور در صورت پایدار شدن شرایط مطلوب، شاهد حضوری شدن کلاس‌های درس در تمام مقاطع تحصیلی باشیم.

در ادامه دکتر دادفر مدیر حراست دانشگاه از آمادگی لازم برای اتخاذ تمهیدات جهت حضوری شدن کلاس‌های درس بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا خبر داد و گفت: با توجه به گذشت حدود دو سال از برگزاری کلاس‌های مجازی، برای تغییر شرایط و حضوری شدن کلاس‌های درس نیاز به مشارکت و همراهی همه اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز داریم.

در ادامه دکتر آقایاری مدیر امور آموزشی دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر 16 کلاس مجهز برای برگزاری کلاس‌های حضوری در مقطع دکتری فراهم است و باید تمهیدات به گونه‌ای باشد که برای هر ساعت، امکان برگزاری 20 کلاس درس را داشته باشیم.

وی خواستار تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای کلاس‌ها از جمله کامپیوتر، اینترنت و... شد و گفت: در صورت برگزاری حضوری کلاس‌ها، مدت زمان هر کلاس 45 تا 60 دقیقه باید در نظر گرفته شود.

در ادامه دکتر خزایی سرپرست دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه یکی از مشکلات احتمالی در صورت بازگشایی دانشگاه‌ها را تردد افراد دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ساختمان مجتمع کلاسی و دانشکده‌های نفت و پتروشیمی، اقتصاد و کارآفرینی و فاز دوم دانشکده شیمی بهترین شرایط را از نظر تهویه هوای تازه دارند و مناسب برگزاری کلاس‌های حضوری هستند.

در پایان مصوبات کمیته بحران دانشگاه در خصوص حضوری‌شدن آموزش‌های دانشجویان در دانشگاه در مقاطع مختلف به شرح ذیل اعلام گردید:

1) با توجه به رویکرد مساعد ستاد مقابله با کرونای استان، کلاس‌های عملی کلیه مقاطع به صورت فشرده (به استثنای دانشکده‌های اقماری) حسب تشخیص و برنامه‌ریزی گروه‌های آموزشی و با اطلاع‌رسانی حوزه معاونت آموزشی از تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۰ آغاز گردد.

2) محل تشکیل و برنامه زمانی کلاس‌های حضوری از سوی حوزه معاونت آموزشی اعلام گردد.

3) ارائه کارت الکترونیک واکسیناسیون در 2 دُز توسط دانشجویان شرکت کننده در کلاس‌ها الزامی است.

4) معاونت‌های آموزشی و دانشجویی تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در کلاس‌ها را جهت برنامه‌ریزی به منظور استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب و سایر نیازها در اختیار معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع قرار دهد.

5) معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع در خصوص تجهیز دانشکده‌های تربیت بدنی، فنی و مهندسی و علوم پایه، جهت ارائه کلاس‌های حضوری دانشجویان مقطع دکتری ارزیابی لازم را به‌عمل آورده و نتیجه را گزارش نماید.

6) در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰1- ۱۴۰۰ کلاس‌ها در تمامی مقاطع در صورت مساعد بودن شرایط به لحاظ بیماری کرونا به صورت حضوری برگزار گردد.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
بازگشایی دانشگاه
محمّدنبی احمدی
سرپرست دانشگاه
کلاس های حضوری

آخرین اخبار