آخرین اخبار

دکتر احمدی گفت: مطالبه‌گری باید با حفظ حرمت‌ها صورت گیرد و دانشجویان بسیجی با بیان گویا، صریح و بی‌واهمه، مطالبه‌گری نمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست فعالان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه، 13 آذر 1400 در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، نمایندگان و فعالان بسیج دانشجویی استان ضمن تبریک انتصاب دکتر احمدی در سِمت سرپرستی دانشگاه رازی و آرزوی موفقیت برای ایشان، به بیان دغدغه‌ها، نظرات و پرسش‌های خود پرداختند. سرپرست دانشگاه در ادامه ضمن بیان نظرات خود، به پرسش‌های اعضای حاضر در جلسه پاسخ داد.

دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه با آرزوی موفقیت و سلامتی برای همگان و پیشاپیش تبریک روز دانشجو، در سخنانی «مطالبه‌گری» را ویژگی مهم فعالان بسیجی دانست و اظهار داشت: تلاش ما بر این است که پاسخگوی مطالبات فعالان بسیج دانشجویی باشیم چراکه معتقدیم اساس انقلاب اسلامی بر مبنای مطالبه‌گری شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری باید با حفظ حرمت‌ها و پرهیز از تشویش صورت گیرد، خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: شما عزیزان باید با بیان گویا، صریح و بی‌واهمه مطالبه‌گری نمایید و افراد مسؤول نیز باید پاسخگو باشند.

دکتر احمدی با یادآوری اینکه مبدأ خیزش‌های انقلابی در طول تاریخ برآمده از حوزه‌های علمیه یا دانشگاه‌ها بوده، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جلسات متعدد با دانشجویان، با آرامش شنوای دغدغه‌ها و مطالبات دانشجویان عزیز هستند و لذا ما هم به تأسی از رهبر معظم انقلاب، همه تلاش خود را برای شنیدن و پیگیری دغدغه‌ها و مسائل شما عزیزان دانشجو به کار خواهیم گرفت.

در این جلسه، موضوعات و مسائل مختلفی از سوی فعالان بسیج دانشجو از جمله ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت، توجه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه رازی و شیوه برگزاری کلاس‌های مجازی و حضوری مطرح شد.

سرپرست دانشگاه در خصوص اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار داشت: باید حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت را بیابیم و بدانیم تا این ارتباط دوطرفه برقرار نشود؛ تحول خاصی در دانشگاه‌ها و در زمینه اشتغال و مهارت‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اتفاق نخواهد افتاد و حتی دیوار تحریم‌های ظالمانه استکبار نیز فرو نخواهد ریخت.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه جایگاه دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی ISC قدری تنزل داشته، گفت: برای تغییر این وضعیت و ارتقاء رتبه دانشگاه، باید با صنعت ارتباط برقرار نماییم تا به تدریج شاهد پیشرفت رتبه دانشگاه رازی باشیم.

وی یادآور شد: تا زمانیکه دانشگاه برای حل مسائل و مشکلات بخش صنعت ورود نکند، صنعتگران نیز به سمت دانشگاه نخواهند آمد، در همین راستا پیگیر هستیم تا در ارتباط و رایزنی با معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری، زمینه ایجاد و شکل‌گیری «خانه‌های خلاق» و توسعه استارتاپ‌ها را فراهم کنیم البته در حال حاضر در وضیت مناسب بودجه‌ای قرار نداریم اما تحقق این هدف یک اقدام جهادی می‌طلبد و باید پیگیری شود.

دکتر احمدی در خصوص ضرورت توجه به اشتغال فارغ‌التحصیلان بیان کرد: در این خصوص باید دانشگاه‌های مطرح دنیا را از نظر مهارت‌‌افزایی و اشتغال‌زایی رصد نماییم، در کشور ما برخی از دانشگاه‌ها از جمله امیرکبیر، علامه طباطبایی و صنعتی شاهرود این اقدام را انجام داده‌اند. لذا ما در دانشگاه رازی نیز باید تلاش کنیم به‌وسیله طرح‌های تقاضامحور و تقویت ارتباط با صنعت در مسیر اشتغال فارغ‌التحصیلان گام مؤثری برداریم.

وی در ادامه در خصوص دغدغه دانشجویان برای برگزاری کلاس‌های حضوری اظهار داشت: تأکید مقام عالی وزارت و همچنین مسؤولان دانشگاه تلاش برای حضوری شدن کلاس‌های درس در مقاطع مختلف است؛ در این خصوص تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم از سوی مدیران دانشگاه در حال انجام است و مقدمات حضوری‌ شدن کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست دانشگاه یادآور شد: در تلاش هستیم تا نواقص احتمالی برگزاری کلاس‌های حضوری را رفع نماییم و امیدوارم در ترم آینده، کلاس‌های دانشگاه به‌صورت حضوری برگزار شود. در ارتباط با کلاس‌های عملی دانشجویان در ترم جاری نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمهیدات لازم اتخاذ گردیده و مشکلی در بحث تأمین خوابگاه، تغذیه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

دکتر احمدی در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه گفت: در این خصوص تابع تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا هستیم و اگر مجوز برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری ابلاغ گردد؛ در این راستا اقدام خواهد شد.

وی در خصوص دغدغه دانشجویان بسیجی برای برگزاری اردوهای راهیان نور بیان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور گام بزرگی برای تکریم و تعظیم فرهنگ شهادت و ایثار است و با توجه به شرایط خاص همه‌گیری بیماری کرونا، عملیاتی شدن این مهم را رسالت خود می‌دانیم و همه تلاش خود را برای ازسرگیری اردوهای راهیان نور دانشجویی به کار خواهیم گرفت.

دکتر احمدی همچنین ضمن قدردانی از تلاش مدیران و همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیان کرد: امیدواریم روح جدیدی در کالبد معاونت فرهنگی و اجتماعی دمیده شود و إن‌شاءالله با روحیه قوی و جدی‌تر در مسیر تعالی فرهنگی و فعالیت تشکل‌های دانشجویی گام برداریم؛ قطعاً یکی از الزامات ما همکاری با تشکل بسیج و همچنین همه تشکل‌های فعال دانشجویی در دانشگاه است و ما باید نگاه ویژه‌‌ای به بسیج داشته باشیم.

دکتر احمدی همچنین «بصیرت‌افزایی» و «جهادِ تبیین» را بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: عمده مشکلات جامعه ناشی از عدم بصیرت است و همه ما به ویژه شما دانشجویان عزیز بسیجی باید در این زمینه مساعی و تلاش جدی داشته باشیم.

وی همچنین برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی را مورد تأکید قرار داد و خواستار پیگیری این مهم توسط متولیان ذی‌ربط در دانشگاه شد.

سرپرست دانشگاه پویایی و فعالیت بانشاط تشکل‌های دانشجویی را مورد تأکید قرار داد و یاد آور شد: تأکید ما حمایت از تشکل‌های دانشجویی در زمینه اجرای برنامه‌های قانونی و هدفمند است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین جواد افشارنجفی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن 16 آذر، روز دانشجو، در سخنانی اظهار داشت: امیدواریم ادامه دهنده راه دانشجویانی باشیم که استکبار ستیزی را سرلوحه قرار دادند و انقلاب اسلامی را به این مرحله رساندند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگروهی در باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی در ارتباط با فارغ‌التحصیلان گفت: افرادی که تمایل به ارائه مهارت‌ها و توانمندی‌های خود دارند می‌توانند در این کارگروه ثبت نام کنند و متناسب با رشته خود، ضمن طرح ایده‌های جدید و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان، برای اشتغال خود قدمی بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشارنجفی تأکید کرد: امروزه متناسب با شرایط باید برای مهارت‌آموزی تلاش کرد و دیگر مدرک‌گرایی بدون توجه به مهارت‌آموزی، پاسخگوی بازار اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیست.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اجرای منشور حقوق دانشجویی گفت: منشوری در دانشگاه رازی برای رعایت حقوق دانشجویان در مسائل مختلف از جمله امور آموزشی وجود دارد تا دانشجویان ضمن اطلاع از حقوق خود، ملزم به رعایت نکاتی در محیط دانشگاه باشند.

برچسب ها:

محمدنبی احمدی
سرپرست دانشگاه
بسیج دانشجویی کرمانشاه
دانشجویان بسیجی
مطالبه گری
جواد افشارنجفی
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه

آخرین اخبار