آخرین اخبار
29630
رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی:

رونق بخش کشاورزی می‌تواند رافع نیازهای اقتصادی کشور باشد

دکتر بهشتی‌آل‌آقا در رویداد "کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی" گفت: رونق بخش کشاورزی می‌تواند نیازهای اقتصادی کشور را رفع کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر علی بهشتی‌آل‌آقا در آیین افتتاحیه "رویداد کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی" از کرمانشاه به عنوان یک استان با زیرساخت کشاورزی یاد کرد و با تأکید بر ضرورت حرکت به سمت کشاورزی مدرن اظهار داشت: نیاز جامعه امروز می‌طلبد که از کشاورزی سنتی فاصله گرفته و برای بازدهی بهتر در تولید محصولات کشاورزی، به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی افزود: حرکت به سمت کشاورزی مدرن نیازمند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است و رویداد "کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی" فرصت خوبی برای جذب و شناسایی این ایده‌هاست.

دکتر بهشتی‌آل‌آقا به منابع درآمدی حاصل از کشاورزی اشاره کرد و گفت: ایران با درآمد ۳۰ میلیارد دلاری از منابع نفتی می‌تواند بر بسیاری دغدغه‌های اقتصادی خود فائق بیاید که ترکیه تنها از محل صادرات محصولات کشاورزی سالانه ۲۰ میلیارد دلار درآمد دارد و این موضوع نشان می‌دهد که تا چه میزان رونق و توسعه بخش کشاورزی می‌تواند رافع نیازهای اقتصادی کشور باشد.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به این میزان تولید و صادرات محصولات کشاورزی نیازمند ورود فناوری و نوآوری به این حوزه هستیم و امیدواریم با حمایت از ایده‌های خلاقانه در این بخش و تجاری‌سازی آنها بتوانیم به این مهم دست یابیم و شاهد جهش در تولید محصولات کشاورزی کشور و استان باشیم.

دکتر بهشتی‌آل‌آقا بیان کرد: استان کرمانشاه از قطب‌های کشاورزی در کشور است اما اگر توجه به شیوه‌های مدرن و علمی از این بخش غافل شویم این امتیاز را از دست می‌دهیم و استان‌های همجوار گوی سبقت را از ما می‌ربایند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری "رویداد کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی" با همکاری دانشگاه رازی، پارک علم و فناوری کرمانشاه، سازمان جهادکشاورزی استان، شرکت‌های دانش بنیان و حامیان بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین رویدادهایی در جهت جذب و شناسایی هرچه بیشتر ایده‌های خلاقانه در حوزه کشاورزی استمرار یابد.

شایان ذکر است؛ رویداد "کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی" از ۲۶ تا ۳۰ مهر ادامه داشته و طی آن برنامه‌های دورهمی استارتاپی، مدل کسب و کار سرمایه پذیر، مدل کسب و تحلیل بازار اجرایی شده و در پایان از ایده‌های برتر تجلیل می‌شود.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
علی بهشتی‌آل‌آقا
پردیس کشاورزی و منابع طبیعی
کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی

آخرین اخبار