آخرین اخبار

دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه، به اتفاق جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه با حضرت آیت‌الله مصطفی علما دیدار نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه، 15 آبان 1400، به اتفاق جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه، با حضرت آیت‌الله مصطفی علما دیدار نمودند.

در این جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد افشار نجفی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سخنانی با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم اظهار داشت: بحمدالله تغییرات خوبی در سیستم مدیریتی دولت آیت‌الله رئیسی اتفاق افتاده و امیدواریم کالبد سیستم مدیریتی کشور و بازتعریف آنچه که نیاز امروز جامعه است با اقتضائات فکری و تدابیر لازم احیا شود. در دانشگاه رازی نیز تقدیر اینگونه رقم خورد که یک نیروی انقلابی وارد عرصه مدیریتی شود و به لطف خداوند متعال آقای دکتر محمدنبی احمدی از نیروهای بسیجی و جهادی هستند.

وی ضمن قدردانی از زحمات بی‌دریغ رئیس سابق دانشگاه رازی ابراز امیدواری کرد: با نگاه جدید و انقلابی، شاهد تشکیل تیم مدیریتی در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی در دانشگاه باشیم.

در ادامه دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی ضمن قدردانی از حضرت آیت‌الله مصطفی علما در سخنانی اظهار داشت: یقیناً حضور حضرت آیت‌الله علما در دانشگاه مایه خیر و برکت خواهد بود و تقاضای ما این است که با حضور در دانشگاه، این مجموعه را از بیانات خود مستفیض فرمائید.

وی با اشاره به تاریخچه دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی در سال 1351 با عنوان دانشکده علوم کرمانشاهان توسط مرحوم دکتر عبدالعلی گویا از شخصیت‌های برجستۀ آن زمان که اتفاقاً یک شخصیت قرآنی هم بودند، تأسیس شد و در سال 1353-1352 رسماً فعالیت خود را با پذیرش 200 نفر دانشجو آغاز کرد. در سال 1353 این مجموعه به دانشگاه رازی تغییر نام یافت و در سال‌های بعد با تأسیس شعبه دانشگاه تربیت دبیر سنندج و شعبه دانشکده دامپروری ایلام، گسترش یافت که این دانشکده‌ها در گذر زمان از دانشگاه رازی جدا شدند.

دکتر احمدی ضمن قدردانی از زحمات رئیس سابق دانشگاه رازی، تلاش شبانه‌روزی برای ارتقاء جایگاه دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این مسیر به حمایت حضرت آیت‌الله علما نیاز داریم، از سوی دیگر معتقدیم که مدیران دانشگاه با هر تفکری باید تلاش کنند که دانشجویان در عین اینکه درک، فهم و بصیرت سیاسی داشته باشند نباید دانشگاه را به باشگاه سیاسی تبدیل کنند و نباید دانشجو به ابزار سیاسی تبدیل شود و از آنچه که موجب پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی است؛ غافل و از مسیر خود خارج شوند.

وی اظهار داشت: اگر به اسناد بالادستی مانند: سند چشم‌انداز 20 ساله افق 1384 تا 1404و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالي) توجه کنیم اهمّیت علم و دانشگاه و به عبارتی «العلم سلطان» را درمی‌یابیم و باید در این مسیر قدم برداریم. برای رسیدن به این هدف والا نیازمند به حمایت و دعای خیر حضرت آیت‌الله علما و كمك نماینده دولت در استان (استاندار محترم) و نهادهای ارزشی هستیم تا إن‌شاءالله در مسیر پاسداشت شهدای گرانقدر حرکت کنیم.

در ادامه دکتر دادفر عضو هیئت علمی و مدیر حراست دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: آقای دکتر احمدی از همکاران متعهد، انقلابی و ولایتمدار هستند و إن‌شاءالله بتوانند در مسیری که در پیش دارند موفق باشند؛ چراکه دوران مسؤولیت کوتاه است و راهی که ایشان در پیش دارند با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه است کار دشواری است.

وی با اشاره به توطئه‌های نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران و تحریم‌های سخت اقتصادی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری؛ «با این همه تحریم‌ها، سختی‌ها و مشکلات حفظ اصل نظام جمهوری اسلامی شبیه به معجزه بود». به هر حال در کنار همه تحریم‌ها، سختی‌ها و مشکلاتی که نظام سلطه بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده است، اولین چهره مقابله با دشمن همین نسل جوان و دانشجو است که از دانایی، هوش و مطالبه‌گری برخوردار است و تمام تلاش دشمن نیز القای ناامیدی و ناتوانی به قشر جوان و دانشجو است.

وی افزود: به نظر می‌رسد که امروزه جنگ با استعمار جنگ با باورهای غلط تبليغی آنان است. شاید نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که مقابل این سلطه استعمار ایستاده است. به همین دلیل کارکردن در این شرایط کاری جهادی است و شرایط خاص خود را می‌طلبد. از سال 1398 که جهان با بیماری کووید 19 مواجه شد، فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی ادامه یافت و با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم و سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا در بحث بازگشایی دانشگاه‌ها، امیدواریم شاهد تحقق این مهم باشیم.

در ادامه حضرت آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه سرمایه کشور است و باید محیطی برای تربیت انسان‌های صالح باشد، آنچه که مهم است دانشگاه و اساتید ما باید اندیشه اسلامی داشته باشند و در تعلیم و تربیت به این مهم توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید قدر دانشجویان را بدانیم، افزود: دانشجویان فرزندان این مملکت و سرمایه‌های كشور ما هستند، این جوانان دل‌های پاکی دارند و باید از آنها غافل نشویم.

امام جمعه کرمانشاه خواستار توجه به ظرفیت‌های کشور شد و گفت: کشور ما هیچ کاستی نسبت به کشورهای دیگر ندارد. مسأله مهم این است که برنامه‌ریزی صحیح صورت بگیرد و از راه راست منحرف نشویم.

حضرت آیت‌الله علما توجه به مبانی اصیل اسلامی در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: اگر در دانشگاه‌های ما اساتید متدین و متعهد باشند جوانان نیز به همین رویه پرورش خواهند یافت.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ارتباط با دانشگاهیان از وظایف ماست و باید در خدمت دانشگاه باشیم. ما باید با دانشجویان گفتگو داشته باشیم، آنها فرزندان ما هستند و حق بیان دیدگاه‌های خود و مطالبه‌گری دارند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: باید صراط مستقیم را تشخیص دهیم و در این راه گام برداریم، لذا حضور روحانیون در دانشگاه ها و نهادهای دیگر برای این است که ما صراط مستقیم را از دست ندهیم، صراط مستقیم جاذبه دارد همانطور که همه عاشق فکر و اندیشه و روح امام (ره) بوده‌اند، شهید مطهری مجتهد و مرد بزرگی بود و چیزی از امام (ره) کم نداشت اما عاشق امام (ره)بود و برای ایشان تعبیر «جان جانان» را به کار می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان به قدرت عظیم اسلام اشاره داشت و گفت:  وقتی به قدرت اسلام توجه کنیم و درک درستی از آن داشته باشیم، شعار «ما می‌توانیم» برایمان محقق می‌شود چراکه رسیدن به کنه این سخن آرزوی قلبی همه ما است.

حضرت آیت‌الله علما در پایان از حضور در میان دانشگاهیان به ویژه دانشجویان استقبال کرد و برای خانواده بزرگ دانشگاه رازی آرزوی توفیق و سربلندی نمود.

گزارش صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از این نشست را ببینید:

 

برچسب ها:

دانشگاه رازی
محمدنبی احمدی
سرپرست دانشگاه رازی
امام جمعه کرمانشاه
آیت‌الله مصطفی علما

آخرین اخبار