آخرین اخبار

دومین جلسه مجازی گروه کاری آموزش استان و شورای آموزش عالی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دومین جلسه مجازی گروه کاری آموزش استان و شورای آموزش عالی استان کرمانشاه، ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.

دکتر غلامرضا سالمیان معاون آموزشی دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه، رسیدن به هدف روشن در مسیر آموزش عالی استان را مستلزم مشارکت جمعی و حضور همگانی دانست و اظهار داشت: بر اساس دستورکار جلسه قبل قرار شد گزارشی از وضعیت کمی و کیفی مراکز آموزش عالی استان  توسط دانشگاه‌های عضو گروه کاری آموزش، گزارش عملکرد دستگا‌ه‌های اجرایی و ارسال فهرست محتوا و مواد آموزشی موردنیاز دوره‌های آموزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی ارائه گردد.

ایشان افزود: فهرست محتوا و مواد آموزشی موردنیاز دوره‌های آموزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی توسط دفتر آموزش و پژوهش استانداری کرمانشاه به دانشگاه رازی به عنوان متولی کمیته آموزش کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری و مسئول تشکیل شورای مدیریت آموزش عالی استان، ارسال شده است.

دکتر سالمیان از آمادگی دانشگاه رازی برای مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: در این زمینه از ظرفیت دانشگاه‌های استان برای تدریس آموزش‌های تخصصی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.

ایشان پایش آموزش عالی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مهم به شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان کمک خواهد کرد. در همین راستا پروژه سند آمایش آموزش عالی استان کرمانشاه توسط دانشگاه رازی در حال تدوین است.

در ادامه، دکتر یاسر شهبازی مدیر حوزه ریاست دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه و آرزوی سلامتی برای همگان طی سخنانی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مطرح در بحث آموزش استان، موضوع  «آمایش آموزش عالی استان کرمانشاه» با تاکید بر رصد و احصای رشته‌های مرتبط با پتانسیل‌های استان و سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ان مهم است و با دستور ریاست محترم دانشگاه، طرح پژوهشی در این راستا در حال مطالعه و انجام است و از همه دانشگاه‌های استان تقاضا داریم که همکاری لازم را با مجریان این طرح به عمل آورند.

ایشان پایش آموزش عالی استان را مورد تاکید قرار داد و تقویت آموزش عالی را مستلزم  ارتباط تنگاتنگ باآموزش و پرورش دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های موجود این است که دانش‌آموزان نخبه و سرآمد استان کرمانشاه جذب دانشگاه‌های دیگر می‌شوند و بعد از فراغت از تحصیل نیز لزوماً به استان بازنمی‌گردند و لذا مهاجرت نخبگان در بلندمدت منجر به خارج شدن استان از جامعه نخبگی می‌شود.

دکتر شهبازی فراهم نمودن مشوق‌ها و بسترهای حمایتی از جمله بورسیه‌های تحصیلی برای ترغیب نخبگان به تحصیل در دانشگاه‌های استان کرمانشاه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که ضمن تشویق نخبگان به ماندگاری در استان، شرایطی برای جذب نخبگان سایر استان‌ها در کرمانشاه فراهم گردد و توجه به مسائل در برنامه جلسات گروه کاری آموزش عالی استان قرار گیرد.

ایشان کشاورزی و دامپروری را از بخش‌های مستعد سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه دانست و گفت: در استان پتانسیل‌های خوبی به ویژه در بحث آب، زمین و اقلیم داریم و باید از این نعمت‌های خدادادی نهایت استفاده را برای کمک به حل مساله بیکاری استان به عمل آوریم و دانشگاه‌ها در این مسیر حرکت کنند.

در ادامه آقای باقرآبادی نماینده دفتر آموزش و پژوهش استانداری کرمانشاه بر ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: کارکنان متخصص از موثرترین عوامل در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند و ضرورت دارد که کارکنان دولت به صورت مستمر آموزش‌های بهنگام و تخصصی را دریافت کنند.

ایشان حرکت به سمت جامعه توسعه یافته را نیازمند تدبیر و تعهدگرایی در جامعه دانست و گفت: آموزش کارکنان دولت به طور جدی در دستور کار ما قرار دارد و در این راستا تعامل مستمر و سازنده با دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری دوره‌های تخصصی موردنیاز مورد تاکید است.

در این جلسه، اعضای گروه کاری آموزش و شورای آموزش عالی استان به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و اقدامات صورت گرفته پرداختند.

آخرین اخبار