آخرین اخبار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی "یو. اس. نیوز" رتبه 11 را در بین دانشگاه‌های جامع کسب کرد.

دکتر فرزاد ویسی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه رازی اظهار داشت: در جدیدترین نتایج نظام رتبه‌­بندی «یو اس نیوز» که به تازگی منتشر شده، اسامی 1750 دانشگاه برتر جهان اعلام شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: در این لیست، نام 44 دانشگاه از ایران نیز به چشم می­‌خورد که دانشگاه رازی رتبه 29 در بین کلیه دانشگاه‌های کشور و رتبه 11 در بین دانشگاه‌های جامع را بدست آورده است.

وی با اشاره به اینکه در این نظام رتبه‌­بندی داده‌­ها از پایگاه «وب آف ساینس» دربازه زمانی پنج ساله گردآوری می‌شوند، یادآور شد: دانشگاه‌هایی که در پنج سال گذشته حداقل 1250 مقاله در نمایه WOS  داشته‌اند در این نظام رتبه‌بندی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

دکتر ویسی در ادامه با ذکر شاخص‌های استفاده شده در نظام رتبه‌بندی «یو. اس. نیوز» برای ارزیابی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی افزود: شهرت جهانی و منطقه‌ای در پژوهش، تعداد تولیدات علمی از قبیل مقاله، مقاله ارائه شده در همایش و کتاب، تعدادکل استنادات، تعداد مقالات 10 درصد برتر و میزان همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه در تولیدات علمی از جمله شاخص‌های این نظام رتبه‌بندی معتبر بین‌المللی است.



دکتر ویسی در پایان یادآور شد: دانشگاه رازی همچنین موفق شده در 2 حوزه موضوعی شیمی رتبه 654 و در حوزه موضوعی مهندسی رتبه 777 را در نظام رتبه‌بندی یو اس نیوز کسب کند.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
فرزاد ویسی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه
نظام رتبه بندی یو اس نیوز

آخرین اخبار