آخرین اخبار
14646
مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه رازی:

دانشگاه رازی موفق به دریافت کد "اراسموس پلاس" برای تبادل استاد و دانشجو شد

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه رازی گفت: دانشگاه رازی موفق به دریافت کد بورسیه «اراسموس» برای تبادل استاد و دانشجو شد.

دکتر طیبه ناصری در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه رازی اظهار داشت: با پیگیری دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی و در پی گسترش فعالیت‌های بین‌المللی، دانشگاه رازی موفق به دریافت کد اراسموس برای تبادل استاد و دانشجو شده است.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه رازی توضیح داد: در سال ۱۹۸۷ اتحادیه اروپا برنامه‌ای را تدوین کرد که بر اساس آن دانشگاه‌های اروپایی باید با اعطای بورس‌های تحصیلی، نیروی انسانی جوان از کشور‌های غیر اروپایی جذب کنند، این برنامه که برنامه «اراسموس» نام داشت در فناوری‌های پیشرفته شروع به جذب نیروی انسانی کرد.

دکتر ناصری افزود: هم‌اکنون بورس‌های تحصیلی این برنامه از معتبرترین بورس‌های تحصیلی در جهان محسوب می‌شود و به دلیل توجه خاص کشور‌های اروپایی، فارغ‌التحصیلان این طرح‌ها از فرصت‌های شغلی خوبی در اروپا و حتی کشور‌های آمریکا و کانادا برخوردار هستند.

وی با اشاره به مشارکت بیش از ۳۰ کشور اروپایی در اجرای طرح «اراسموس»، گفت: در این بین، کشور‌های اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه پرجاذبه‌ترین مقاصد برای دانشجویان مشمول این طرح به حساب می‌آیند. اما فرصت‌های بسیاری نیز در کشور‌هایی همچون اسلوونی، کرواسی، نروژ و مالت وجود دارد. دوره تحصیلی (که در این برنامه ۲ سال است) به دو بخش یک ساله تقسیم شده و دانشجویان ملزم به گذراندن سال اول در یک کشور (در یک گرایش خاص) و سال دوم در کشور دیگر (در گرایشی دیگر) هستند.

دکتر ناصری بیان کرد: دانشجویان در انتخاب گرایش و کشور مقصد مختار بوده و بر حسب علاقه این انتخاب صورت می‌گیرد، به این ترتیب، فرصتی برای آشنایی آن‌ها با سبک‌های زندگی، فرهنگ‌ها و زبان‌های اروپایی ارائه شود. به هر دانشجو کمک بلاعوض ۲۱ هزار تا ۴۲ هزار یورو براساس مدت آموزش اختصاص می‌یابد.

وی افزود: متقاضی جهت استفاده از طرح «اراسموس»، باید در مقاطع تحصیلات تکمیلی و یا در حال تحصیل یکی از مقاطع دانشگاهی باشد و البته حتماً باید سال اول تحصیلی خود را به پایان برساند، دانشجوی مشمول برای دانشگاهی که موقتاً به آن منتقل می‌شود مجبور نیست که شهریه اضافی پرداخت کند.

دکتر ناصری بیان کرد: ویژگی دیگر «اراسموس» در آن است که دانشجو برای جابجایی یا کار در کشور مقصد می‌تواند کمک هزینه‌ای نیز دریافت کند. تسلط بر زبان انگلیسی (نمره آیلتس او باید حداقل ۶.۵ به بالا به همراه نمره ۶ در آزمون نوشتاری)، مدرک دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی دوره‌های کارشناسی ارشد که لیسانس خود را در رشته‌هایی، چون ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر، کنترل اتوماتیک و دیگر رشته‌های وابسته بدست آورده باشند و کسب نمره قبولی در مصاحبه از شرایط اخذ این بورسیه می‌باشد.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
طیبه ناصری
کد اراسموس
امور بین الملل

آخرین اخبار