آخرین اخبار
8673
بر اساس نتایج نظام رتبه‌بندی تایمز؛

دانشگاه رازی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت

دکتر ویسی گفت: بر اساس نتایج نظام رتبه‌بندی تایمز 2022، دانشگاه رازی برای دومین سال متوالی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

دکتر فرزاد ویسی درگفتگو با روابط عمومی دانشگاه رازی اظهار داشت: بر اساس تازه‌ترین نتایج نظام رتبه‌بندی تایمز 2022، دانشگاه رازی برای دومین سال متوالی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: سال گذشته 47 دانشگاه ایرانی موفق به کسب رتبه در نظام رتبه‌بندی تایمز شده بودند و امسال با افزوده شدن  12 دانشگاه دیگر از ایران در این نظام رتبه‌بندی، شمار دانشگاه‌های برتر  ایرانی در تایمز به 59 دانشگاه رسیده است.

دکتر ویسی افزود: دانشگاه رازی به همراه دانشگاه‌های اراک، الزهرا(س)، بیرجند، بوعلی سینا، دامغان، حکیم سبزواری، خوارزمی، خلیج فارس، علوم پزشکی سمنان، شاهد و شهید باهنر کرمان در رده 1201 +  قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نظام رتبه‌بندی تایمز را یکی از نظام‌های معتبر جهانی در ارزیابی مؤسسات و مراکز پژوهشی جهان دانست و یادآور شد: نظام رتبه‌بندی تایمز از سال 2004 اقدام به ارزیابی دانشگاه‌های جهان نموده است.

ایشان با اشاره به شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌های جهان در نظام رتبه‌بندی تایمز افزود: پنج شاخص شامل: آموزش، پژوهش، استناد، وجهه بین‌المللی و درآمد صنعتی شاخص‌های عمده این نظام رتبه‌بندی هستند.

دکتر ویسی بیان کرد: دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در دنیا، برای شرکت در نظام رتبه‌بندی تایمز باید درخواست ارزیابی مؤسسه و یا دانشگاه خود را برای مؤسسه تایمز ارسال نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یادآور شد: نظام رتبه‌بندی تایمز، داده‌های موردنیاز برای ارزیابی را از سه منبع گردآوری می‌کند که شامل: پرسشنامه خود­اظهاری که برای دانشگاه مورد نظر ارسال می‌شود، نظرسنجی از متخصصین و صاحبنظران و پایگاه استنادی اسکوپوس.

وضعیت امتیازات دانشگاه رازی در هر یک از شاخص‌ها

 

آخرین اخبار