آخرین اخبار

سرپرست دانشگاه گفت: بسیج پتانسیل ویژه‌ای برای رفع موانع دارد و جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی معادلات جهانی را تغییر داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم تجلیل از فناوران و نوآوران علم و فناوری معاونت علمی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه و خانه نخبگان استان، 30 آبان 1400 در سالن اجتماعات شهید دکتر شهریاری دانشگاه رازی برگزار شد.

در این مراسم، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: امروز جهاد علمی، پژوهشی و فناوری مطالبه نظام و مقام معظم رهبری است و دانشگاه، اساتید و دانشجویان مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند و باید پاسدار خون مطهر شهدای علمی که برای تعالی جایگاه کشور تلاش کردند، باشیم.

وی با بیان اینکه در بحث علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران خوب عمل کرده‌ایم، افزود: متأسفانه در زمینه تبدیل علم و دانش به ثروت و چرخه اشتغال خوب کار نشده و از این رو باید برای تبدیل علم به فناوری و ثروت، مانع‌زدایی شود. ما هرگز نباید به داشته‌های خود قانع شویم، چراکه هرگاه به داشته‌های خود بسنده کنیم، از دنیا نسبت به علم و دانش عقب خواهیم ماند.

سردار ریحانی بیان کرد: براساس نتایج یک سازمان تحقیقاتی، رشد علمی ایران از سال ۲۰۰۸ تا حدود ۲۰۱۶ حدود ۱۲ برابر اعلام شد و در منطقه جایگاه اول و در دنیا جایگاه 11را از نظر علمی کسب کردیم. ما به فضل خداوند متعال عقب افتادگی علمی خود را نسبت به دوران اوایل انقلاب و پیش از انقلاب که ثمره دوران قاجار و تحمیل استعمار نو بود، جبران کرده‌ایم.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه با اشاره به جایگاه والای دانشمندان و عالمان گفت: جایگاه دانشمندان مؤمن بسیار بالاتر از خود مؤمنان است، علت اینکه امروز کشورهای اروپایی در دنیا فخرفروشی می‌کنند به دلیل تولید چرخه علم و فناوری و صنعت است.

سردار ریحانی با اشاره به اهمیت توجه به تحقیق و پژوهش در دانشگاه گفت: در آیات نورانی قرآن کریم اشاره بسیاری به برتری جایگاه علم و دانایی شده است؛ همچنانکه در سوره مبارکه زمر آمده است: آیا کسانی که می‌دانند با آنها که نمی‌دانند برابرند؟ در سوره مبارکه مجادله نیز آمده است: خدا مقام اهل ایمان و دانشمندان شما را (در دو جهان) رفیع گرداند و خدا به هر چه کنید به همه آگاه است.

در ادامه دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه رازی اظهار داشت: امروز به برکت بسیج و تفکر بسیجی، هژمونی غرب را در دنیا شکسته‌ایم و معادلات خود را به دشمن تحمیل می‌کنیم و اگر در مرزها امنیت به ارمغان می‌آوریم و  به نقطه‌ای رسیدیم که اسرائیل را در جنگ ۳۰ روزه، ۲۳ روزه و نهایتا ۵۱ روزه زمین‌گیر می‌کنیم که این موضوع به برکت بسیج است.

وی افزود: وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت، زلزله‌ای در دنیا به پا کرد که هرساله شدت آن بیشتر می‌شود به‌ خاطر عظمت و بزرگی انقلاب به نیرویی فراخور آن نیاز بود و به همین دلیل بسیج تشکیل شد.

سرپرست دانشگاه رازی بیان کرد: قبلا تصور می‌شد که بسیج تنها مختص زمان جنگ است اما اکنون می‌بینید که هرجا و هر بارِ بر زمین مانده‌ای وجود دارد؛ بسیج با پتانسیل ویژه‌ای آن موانع را برطرف می‌کند.

وی اضافه کرد: در پنجم آذر 1358 بسیج عمومی تشکیل شد و حضرت امام(ره) فرمودند: «بسیج یک حرکت همگانی است و مملکت همه‌اش باید نظامی باشد»؛ لذا اکنون هم می‌بینید در همه عرصه‌ها ورود پیدا کرده و همه معادلات جهانی را حقیقتاً به هم ریخته است.

دکتر احمدی تاکید کرد: باید قدر بسیج را بدانیم و ارزش آن را با تمام وجود درک کنیم. بسیج تنها مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست. بسیج کشاورزان، کارمندان، پزشکی و سایر اقشار را هم شامل می‌شود.

وی در ادامه گفت: امروز بسیج هژمونی آمریکا را دچار انقباض ژئوپولوتیک و ژئواستراتژیک کرده است، یعنی در منطقه از لحاظ راهبردی جاهایی که مِلک آمریکا بود اکنون از سیطره این کشور خارج شده است.  امروز هر کشتی که ۱۰۰ متر به آب‌های ما ورود پیدا کند پرچم جمهوری اسلامی را بالا می‌برد. این موضوع نشان از عظمت جمهوری اسلامی دارد که به برکت بسیج است.

دکتر احمدی افزود: وقتی چهار کشتی پُر از بنزین را از جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌دهیم و از ابتدای حرکت تهدید می‌کنند. ما آن را به ونزوئلا می‌رسانیم و با شمش طلا باز می‌گردیم این قدرت و عظمت جمهوری اسلامی  به بسیج را می‌رساند که همه به برکت نیروهای جهادی و انقلابی است.

وی تأکید کرد: در دنیا در عرصه نظامی هیچ کشوری نمی‌تواند تهدیدی برای جمهوری اسلامی باشد اما بدون تعارف در عرصه اقتصادی و فرهنگی خوب عمل نکردیم زیرا در زمینه دستاوردهای نظامی این باور جهادی و ولایی بسیار کارساز بوده لذا باید از آن الگو بگیریم و در همه زمینه‌ها تلاش کنیم و این مهم نیاز به همدلی دارد.

بازتاب این مراسم را در گزارش صدا و سیمای مرکز کرمانشاه ببینید:

 

برچسب ها:

دانشگاه رازی
محمدنبی احمدی
تجلیل از فناوران و نوآوران علم و فناوری
سردار بهمن ریحانی
سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه

آخرین اخبار