آخرین اخبار
8739
رتبه یک حسابداری در کنکور کارشناسی ارشد:

پشتکار و امید به آینده رمز موفقیت من در کنکور بود

علیرضا پریزن رمز موفقیت خود را در پشتکار و امید دانست و گفت: کمک‌های اساتید دانشگاه رازی مرا ترغیب به تلاش بیشتر نمود.

دانشگاه رازی به‌عنوان دانشگاه مادر غرب کشور تاکنون موفقیت‌‌ها و افتخارات بسیاری را برای استان و کشور کسب کرده است، از آن جمله افتخارآفرینی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است که در حوزه‌های مختلف خوش درخشیدند. یکی از همین دانشجویان آقای علیرضا پریزن فارغ‌التحصیل دانشگاه رازی در رشته حسابداری است که با پشتکار فراوان توانسته است رتبه ۱ آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ را کسب نماید و افتخاری دیگر بر افتخارات دانشجویان دانشگاه رازی بیفزاید. در همین خصوص روابط عمومی دانشگاه رازی گفتگویی با ایشان انجام داده که در ادامه آمده است.

* لطفا خودتان را معرفی کنید:

علیرضا پریزن هستم. متولد سال 1377، فارغ التحصیل رشته حسابداری دانشگاه رازی. در شهرستان ساوه به دنیا آمدم و ساکن شهر ساوه هستم.

* رمز موفقیت خود در آزمون کارشناسی ارشد را در چه می‌دانید؟

 وقتی صحبت از رمز موفقیت می‌شود شاید در ذهن همگان کاری فوق‌العاده به نظر بیاید؛ اما من رمز موفقیت را در تلاش و پشتکار و امید داشتن می‌دانم.

* با توجه به تحصیل شما در دانشگاه رازی، نظرتان را در مورد دانشگاه رازی و اساتید این دانشگاه بفرمایید.

از اساتید رشته خودم (حسابداری) راضی هستم. هر بار که از آنها کمک خواستم به من لطف داشته و همواره به من امید داده‌اند و آینده‌ روشنی را برای من ترسیم نموده‌اند که اگر تلاش کنم چه موقعیت‌هایی برای من پیش می‌آید. این انگیزه و کمک‌های اساتید گرانقدرم مرا ترغیب کرد که بیشتر تلاش کنم تا موفق شوم. همچنین منابعی که اساتید معرفی کردند بسیار مفید بود و با مطالعه آنها توانستم رتبه خوبی در آزمون کارشناسی ارشد کسب کنم.

* هدف شما برای آینده و ادامه تحصیل چیست؟

 هدف من ادامه تحصیل در رشته خودم (حسابداری) و  اخذ مدرک دکتری است. درکنار اشتغال به تحصیل دوست دارم شغلی هم داشته باشم. درحال حاضر هدف و تمرکز من تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است و  همه توان خود را در این مسیر به کار خواهم گرفت.

* برای رسیدن به این موفقیت چقدر تلاش کرده‌اید و مطالعات شما به چه صورت بوده است؟

تلاش من از همان ابتدا شروع شد و از حدود ترم اول و دوم درس‌ها را جدی گرفتم و به‌گونه‌ای مطالعه می‌کردم که بر تمام درس‌ها تسلط داشته باشم؛ اما به‌طور ویژه برای آزمون کارشناسی ارشد در مدت زمان هفت الی هشت ماه روزانه بین چهار تا شش ساعت مطالعه جدی داشتم. تمرکز بر روی مفاهیم، خلاصه‌برداری از مباحث مشکل‌تر و همینطور بررسی تست‌های کنکوری روش مطالعه بنده برای آزمون کارشناسی ارشد بود.

* این موفقیت را پیش‌بینی می‌کردید؟

 با توجه به تلاش و مطالعه‌ای که داشتم پس از جلسه آزمون با بررسی سؤالات و درصدهای احتمالی و مقایسه با قبولی‌های سال قبل، رتبه‌ای بین 15 تا 25 را برای خودم پیش‌بینی می‌کردم و وقتی رتبه‌ام را دیدم بسیارهیجان‌زده شدم. لطف خدا و بعد از آن تلاش خودم باعث شد این رتبه را به دست بیاورم.

 * در پایان چه توصیه‌ای برای دیگران دارید؟

به دوستانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال آینده را دارند توصیه می‌کنم از هم‌اکنون مطالعه خود را شروع کنند و با دقت و تمرکز مطالعه داشته باشند. توصیه من برای دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی این است که حتما در کلاس‌های تخصصی رشته خود شرکت کنند و درس‌های پایه را جدی بگیرند. به نظر بنده در طول چهار سال مقطع کارشناسی به‌اندازه کافی برای تفریح و استراحت و همچنین درس خواندن فرصت هست.

* در خاتمه، ما هم برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم  شما را در مدارج بالاتر و بر قله‌های افتخار علم و دانش ببینیم.

برچسب ها:

علیرضا پریزن
دانشگاه رازی
رتبه یک کنکور
کنکور کارشناسی ارشد
حسابداری

آخرین اخبار