آخرین اخبار

دکتر چقامیرزا از تشکیل «دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره» در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی خبر داد.

دکتر کیانوش چقامیرزا در گفتگو با روابط عمومی اظهار داشت: آیین‌نامه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره (آذر ماه1388) تعریف  و اهداف، وظایف و ساختار و سیاست‌های آن در آیین‌نامه مذکور شرح داده شده ‌است. دانشگاه رازی در تاریخ 6 مهر 1399 موفق به اخذ مجوز کمیته دستگاهی تحت عنوان «شورای کرسی‌­­های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» گردیده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه  با اشاره به ترکیب این شورا افزود: اعضای شورا عبارتند از 1. رئیس دانشگاه به عنوان رئیس شورا؛ 2. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به عنوان دبیر شورا؛ 3. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه؛ 4. کارشناس / مسئول دبیرخانه؛ 5. رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی؛ 6. رئیس دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی؛ 7. رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی؛ 8. سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ 9. دو نفر عضو حقیقی به انتخاب رئیس دانشگاه.

دکتر چقامیرزا با اشاره به اهمیت کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در مباحث مربوط به علوم انسانی یادآور شد: کرسی‌های آزاداندیشی برای برگزار کنندگان آن هم امتیاز فرهنگی و هم امتیاز پژوهشی دارد.

ایشان با اشاره به اینکه 16 تیرماه امسال نیز کارگاهی تحت عنوان "آشنایی با فرآیند برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره" توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار گردید، افزود: در این کارگاه دکتر عباسعلی منصوری مسئول دبیرخانه کرسی‌ها و عضو هیات علمی گروه آموزشی الهیات دانشگاه به ارائه توضیحات و معرفی انواع کرسی‌های نظریه‌پردازی، نحوه حمایت مالی و فرآیند برگزاری این کرسی‌ها پرداخت.

دکتر چقامیرزا در پایان گفت: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از برگزاری کرسی‌­های نظریه پردازی‌ و نقد، نه تنها در دانشگاه رازی بلکه در دیگر دانشگاه‌های استان حمایت نموده و به منظور انعکاس اقدامات و فعالیت‌های "دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره" و اطلاع رسانی در خصوص فرایند برگزاری کرسی‌ها و فرم­­‌ها و آیین‌نامه‌­های مربوطه، صفحه‌ای در پورتال معاونت پژوهش و فناوری به آدرس are.razi.ac.ir ایجاد شده است. همکاران محترم در دانشگاه رازی و دیگر دانشگاه‌های استان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه نموده و یا با دبیرخانه کرسی‌ها و مسئول مربوطه؛ دکتر عباسعلی منصوری مکاتبه یا تماس حاصل نمایند.

آخرین اخبار