آخرین اخبار
139492
دکتر احمدی در نشست شورای دانشگاه:

برنامه راهبردی دانشگاه باید با جدیّت عملیاتی شود

سرپرست دانشگاه رازی گفت: عملیاتی شدن سند راهبردی دانشگاه باید با جدیّت در سطح معاونت‌ها و دانشکده‌ها دنبال شود.

به  گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست شورای دانشگاه 18 آبان ماه 1400 به ریاست دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه و اعضای این شورا در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این جلسه، دکتر احمدی سرپرست دانشگاه ضمن خیرمقدم به اعضای شورا، از تلاش‌ها و زحمات دکتر اعلمی‌آل‌آقا رئیس سابق دانشگاه قدردانی کرد و اظهار داشت: همه باید شکرگزار نعمت خدمتگزاری به جامعه باشیم؛ نعمتی که خداوند متعال به ما ارزانی داشته و باید قدر آن را بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشگاه در نظام‌ رتبه‌بندی ISC افزود: امروزه شاخص‌های مؤثر در ارتقاء رتبه دانشگاه‌ها بر اساس پایگاه‌های معتبر رتبه‌بندی تغییر یافته و موضوعاتی از جمله ارتباط دانشگاه با صنعت، بین‌المللی ‌شدن دانشگاه‌ و درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان، اهمیّت زیادی پیدا کرده است.

سرپرست دانشگاه با اشاره به راهبرد دانشگاه در ارتباط با نظام‌های رتبه‌بندی گفت: در شرایط امروز باید برای دستیابی به اهداف دانشگاه برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، در دانشگاه قدم بزرگی در تنظیم برنامه راهبردی و عملیاتی برداشته شده و ضمن تشکر فراوان از دست‌اندرکاران این بخش، عملیاتی شدن این سند باید با جدیّت در سطح معاونت‌ها و دانشکده‌ها دنبال شود.

وی ارتقاء رتبه دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای تحقق این مهم باید شبانه روزی تلاش کنیم، معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در ترسیم نقشه راه می‌تواند به ما کمک کند، به عنوان مثال راه اندازی خانه‌های خلاق اقدام مؤثری می‌تواند برای کمک به ارتقاء رتبه دانشگاه باشد.

دکتر احمدی تقویت ارتباط دانشگاه با مسؤولان عالی استان به ویژه استاندار محترم، امام جمعه محترم کرمانشاه، مجمع نمایندگان استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: برای حل مشکلات دانشگاه  استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان مورد تاکید است.

وی در ادامه به موضوع حضوری‌شدن کلاس‌های دانشگاه در ترم جدید پرداخت و با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای این مهم افزود: معاونت‌های آموزشی، دانشجویی، اداری، مالی و مدیریت منابع باید برنامه‌ریزی جامع جهت فراهم نمودن بسترهای حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه را انجام دهند. البته نباید از آموزش مجازی نیز چشم‌پوشی کنیم همچنانکه نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این است که 25 درصد از شیوه ارائه آموزش‌های دانشگاهی به صورت مجازی ادامه یابد.

دکتر احمدی همچنین خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت‌های جدید دانشگاه شد و افزود: رؤسای دانشکده‌های اهتمام ویژه برای استفاده از پورتال دانشگاه را داشته باشند زیرا پورتال دانشگاه ویترین دانشگاه است.

وی با اشاره به فعالیت قریب به 500 عضو هیئت علمی در دانشگاه، افزود: معتقدیم که دانشگاه باید در استان مرجعیت داشته باشد و محل رجوع نهادهای مختلف در همه عرصه‌ها باشد.

در ادامه این نشست، معاونین دانشگاه، رؤسای دانشکده‌ها و سایر مدیران به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص اهم مسائل دانشگاه پرداختد.

برچسب ها:

شورای دانشگاه
محمدنبی احمدی
سرپرست دانشگاه
برنامه راهبردی دانشگاه

آخرین اخبار