آخرین اخبار

نشست هم‌فکری اعضای هیأت علمی دانشگاه با معاونت آموزشی، به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هم‌فکری اعضای هیأت علمی دانشگاه با معاونت آموزشی، 25 اسفند ماه 1399 به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدا، دکتر غلامرضا سالمیان معاون آموزشی دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به اساتید و آرزوی سلامتی برای همگان اظهار داشت: از تلاش‌های ارزنده همه اساتید گرامی طی دو نیمسال تحصیلی در شرایط سخت کرونا قدردانی می‌نمایم و امیدوارم با پشت سرگذاشتن این بیماری، شاهد حضور پرنشاط همه همکاران و دانشجویان در فضای دانشگاه باشیم.

دکتر سالمیان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات شایسته دکتر سلیمی طی هفت سال تصدی مسئولیت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: در حیطه ماموریت‌های آموزشی، یکسری تغییرات و الزامات بالادستی به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

ایشان سند الزامات هدفمندی پایان‌نامه و رساله‌های تحصیلات تکمیلی، سند پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی با مدیریت استان، گروه کاری آموزش ذیل کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان، آیین‌نامه وزارتی پذیرش دانشجو، سند ارتقاء توان اشتغال‌پذیری و نظام رتبه‌بندی ISC را از جمله الزامات بالادستی ذکر کرد و گفت: هر یک از این موارد یک ماموریت جدید فراروی حوزه آموزش دانشگاه قرار می‌دهد.

دکتر سالمیان با اشاره به تغییر فرآیندهای آموزشی طی سالیان اخیر گفت: امروزه آموزش از شکل سنتی خود که مبتنی بر ارائه کلاس‌ها و خدمات صرفاً آموزشی بود، جدا شده و ماموریت‌ها و رویکردهای جدیدی فراروی حوزه آموزش نهاده شده است که ما نیز در این فضای جدید و رقابتی باید پررنگ‌تر از گذشته حرکت کنیم.

ایشان از تدوین رویکردهای جدید در معاونت آموزشی دانشگاه رازی خبر داد و افزود: این رویکردها شامل تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات و مسئولیت‌ها به دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی، سامانه‌سپاری و حذف مراجعه حضوری افراد می‌باشد که دانشگاه رازی در زمره دانشگاه‌های موفق در سامانه‌سپاری قرار دارد.

دکتر سالمیان راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک دانشگاه رازی را گامی اساسی در راستای حذف کامل مراجعات حضوری افراد برای پیگیری فرآیندهای اداری دانست و گفت: توجه به پایش مستمر برنامه‌های درسی و بروزرسانی آنها از دیگر رویکردهای دانشگاه است.

ایشان توجه به ارائه آموزش‌های مهارتی در کنار انتقال دانش را از رویکردهای مهم معاونت آموزشی دانشگاه رازی برشمرد و یادآور شد: انتقال دانش شرط لازم است اما کافی نیست و دانشجویان باید مهارت‌های لازم را فراگیرند تا فرد مفیدی برای جامعه باشند و  در این بخش دانشگاه رازی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

در ادامه این نشست؛ اساتید به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پیرامون دستورکار نشست پرداختند.

آخرین اخبار