آخرین اخبار

دکتر فرزاد ویسی به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در دانشگاه رازی برای برگزاری هفته پژوهش و فناوری امسال پرداخت.

 

دکتر فرزاد ویسی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی را برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری فراهم می‌آورد، اظهار داشت: امسال نیز هفته پژوهش و فناوری در آذرماه برگزار خواهد شد و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، امسال برنامه‌های متعددی برای برگزاری مطلوب این هفته تدارک دیده است.

توجه ویژه به حوزه  فناوری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به اینکه سعی شده تا برگزیدگان بر اساس سیاست‌ها و اهداف بلندمدت دانشگاه، در حوزه‌های مختلف انتخاب شوند، گفت: امسال از اعضای هیئت علمی دانشگاه در میان پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان و همچنین سرآمدان علمی سال براساس انتخاب و معیار کشوری تجلیل خواهد شد.

تدوین شیوه‌نامه انتخاب پژوهشگران برگزیده اعضای هیئت علمی و شیوه‌نامه انتخاب پژوهشگران برگزیده دستگاه‌های اجرایی

دکتر ویسی اظهار داشت: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی به عنوان دبیرخانه ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، با تشکیل کمیته علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری، شیوه‌نامه های فوق را در تاریخ 1400/07/10 به تصویب این کمیته رسانده و طی نامه‌ای به دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، واحدهای پژوهشی، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های اجرایی استان، ابلاغ نموده است.

وی افزود: در این نامه از رؤسای این مراکز خواسته شده تا با رعایت مفاد شیوه‌نامه مذکور، پژوهشگر(ان) برگزیده واجد شرایط لازم آن دانشگاه/مؤسسه را تعیین و به همراه کاربرگ پیوست، مستندات پژوهشی و احکام کارگزینی حداکثر تا تاریخ یکم آبان‌­ماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه ستاد (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی) معرفی نمایند.

اصلاح شیوه‌نامه پژوهشگر برگزیده دانشگاه رازی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: امسال نیز به منظور شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه در زمینه‌های تخصصی، تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در اعضای هیئت علمی و فراهم‌سازی زمینه ارتباط حوزه پژوهش و فناوری با صنعت، شیوه‌نامه پژوهشگر برگزیده دانشگاه رازی در کمیته هفته پژوهش و فناوری دانشگاه در تاریخ 1400/07/07 تدوین شده است.

وی یادآور شد: فهرست پژوهشگران برگزیده توسط کمیته منتخب دانشکده می‌بایست حداکثر تا یکم آبان‌ماه 1400 در اختیار حوزه معاونت پژوهش و فناوری قرار گیرد. امسال همچنین از بین پژوهشکده‌های دارای مجوز یا موافقت دائمی و فعال دانشگاه، یک نفر پژوهشگر برگزیده خواهیم داشت. همچنین مطابق با دستورالعمل "جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده" که هر سال از سوی وزارت عتف ابلاغ می‌شود، در هر یک از حوزه‌های تخصصی فنی مهندسی، دامپزشکی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی و علوم انسانی یک نفر به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه در آن حوزه توسط کمیسیون تخصصی هیئت ممیزه یا کمیته علمی هفته پژوهش و فناوری انتخاب و به وزارت علوم معرفی خواهد شد.

انتخاب دانشجوی پژوهشگر برگزیده

دکتر ویسی بیان کرد: امسال نیز برگزیدگانی از بین دانشجویان پژوهشگر دانشگاه خواهیم داشت. دانشجویان متقاضی می‌بایست مستندات مربوط به فعالیت های پژوهشی یکسال اخیر خود را براساس کاربرگ‌هایی که تهیه شده است  به کمیته منتخب دانشکده تحویل دهند تا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

انتخاب سه طرح تحقیقاتی برگزیده دانشگاه

وی در ادامه به تدوین شیوه‌­نامه انتخاب طرح تحقیقاتی برگزیده دانشگاه اشاره کرد و افزود: این شیوه‌نامه به منظور شناسایی و معرفی طرح‌های پژوهشی برگزیده در زمینه‌های تخصصی، تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در اعضای هیئت علمی و فراهم‌سازی زمینه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، در کمیته هفته پژوهش و فناوری دانشگاه در تاریخ 1400/07/07 تهیه شده است. امسال علاوه بر انتخاب سه طرح تحقیقاتی برگزیده دانشگاه، همچنین 2 پژوهشگر برگزیده در حوزه همکاری جامعه و صنعت و یک پژوهشگر جوان برگزیده در حوزه ارتباط با صنعت خواهیم داشت.

انتخاب فناور برگزیده، مخترع برگزیده، شرکت یا واحد فناور برگزیده، شرکت برگزیده پسا رشد و شرکت برگزیده دانش‌بنیان 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه‌ای به فناوری خواهیم داشت، افزود: با عنایت به سیاست‌ها و اهداف بلند مدت دانشگاه و اهمیت فناوری در شرایط کنونی در موقعیت علمی و تحقیقاتی دانشگاه، پیشنهادات ارائه شده توسط برخی از اعضای هیئت علمی و همچنین بحث و تبادل نظرهای بعمل آمده، حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه امسال قصد انتخاب پژوهشگر و شرکت برگزیده در حوزه‌های مربوط به فناوری را دارد. در این راستا از سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه خواسته شده تا با تشکیل کارگروه تخصصی و استفاده از آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها، نسبت به انتخاب افراد و شرکت‌های برگزیده در حوزه فناوری اقدام نماید.

انتخاب اثر تألیفی برگزیده دانشگاه در حوزه تألیف کتاب و انتخاب نشریه علمی برگزیده

دکتر ویسی گفت: امسال برای نخستین بار قصد داریم کتاب تألیفی برگزیده و همچنین نشریه علمی برگزیده دانشگاه را معرفی کنیم. از اعضای شورای چاپ و نشر و شورای نشریات علمی دانشگاه خواسته شده تا با تشکیل کارگروه تخصصی و استفاده از شیوه‌نامه‌های موجود و مربوط وزارتی، نسبت به انتخاب کتاب برگزیده و همچنین نشریه علمی برگزیده دانشگاه رازی حداکثر تا 10 آبان‌ماه 1400 اقدام لازم را بعمل آورند.

انتخاب  نفر اول دانشگاه از نظر داشتن تعداد مقالات ISC در سال

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: نظر به اهمیت تولیدات علمی دانشگاه در حوزه‌های مربوط به علوم انسانی و مقالات چاپ شده به زبان فارسی در نمایه­‌های معتبر داخلی، امسال برای نخستین بار نفر اول دانشگاه به لحاظ تعداد تولیدات علمی در پایگاه استنادی ISC انتخاب و معرفی خواهد شد.

تدوین شیوه‌نامه کارشناس پژوهشگر برگزیده و کارشناس اجرایی برگزیده دانشگاه رازی

وی همچنین به تدوین شیوه‌نامه کارشناس پژوهشگر برگزیده و کارشناس اجرایی برگزیده دانشگاه رازی در کمیته 1400/07/07 اشاره کرد و افزود: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه به منظور تشویق کارشناسان و ارج نهادن به کوشش‌هاي سازمانی و علمی آنان، برای دومین سال متوالی در جشنواره پژوهش و فناوري دانشگاه، نسبت به معرفی و تقدیر از کارشناسان  برگزیده در دو بخش کارشناس اجرایی برگزیده و کارشناس پژوهشگر برگزیده، اقدام می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در پایان یادآور شد: فرم‌ها و شیوه‌نامه‌های مرتبط با هفته پژوهش و فناوری در پورتال معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه به آدرس are.razi.ac.ir در قسمت فرم‌ها و آیین‌نامه‌ها موجود است.

برچسب ها:

دانشگاه رازی
فرزاد ویسی
معاونت پژوهش و فناوری
هفته پژوهش و فناوری
دبیرخانه ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری
پژوهشگر برگزیده
سرآمدان علمی
پژوهشگران پراستناد

آخرین اخبار