آخرین اخبار

آیین نکوداشت نودانشجویان دانشگاه با حضور سرپرست دانشگاه، معاونین و جمعی از مدیران، به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین نکوداشت نودانشجویان دانشگاه، 30 آبان ماه 1400 با حضور سرپرست دانشگاه، معاونین و جمعی از مدیران، به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر طهماسب علیپوریانی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن خیرمقدم به نودانشجویان و آرزوی سلامتی و موفقیت برای آنان، ابراز امیدواری کرد: با گذر از دوره بیماری منحوس کرونا، در آینده نزدیک شاهد حضور گرم دانشجویان و برگزاری حضوری این گونه مراسم‌ها در دانشگاه باشیم.

وی در ادامه دوران دانشجویی را از مهم‌ترین دوران زندگی افراد دانست و خطاب به نودانشجویان افزود: دانشگاه یک مکان مقدس است و ورود به دانشگاه نقطه عطف زندگی افراد محسوب می‌شود و امیدوارم این نقطه عطف به عنوان یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین لحظات زندگی شما عزیزان باشد.

دکتر علیپوریانی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و تبریک این ایام گفت: این هفته به تعبیری هفته ایثار و عشق است و امیدواریم با روحیه و منش بسیجی وارد دانشگاه شویم، بسیجی از دانشگاه خارج شویم و بسیجی نیز از دنیا برویم و به فرمایش امام راحل(ره)، آرزوی ما این باشد که خداوند متعال ما را با بسیجیان محشور نماید.

وی در ادامه به اهمیت مقوله فرهنگ اشاره کرد و افزود: حوزه فرهنگ، روح تربیت و انسانیت است و همه ما باید در این عرصه مشارکت نماییم، حوزه فرهنگی بدون مشارکت و همراهی حدود 11 هزار دانشجوی عزیز خانواده دانشگاه رازی، نه روح دارد و نه نشاط.

دکتر علیپوریانی انجمن‌های علمی- دانشجویی، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی را از مهم‌ترین بخش‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: هر یک از این بخش‌ها استعداد و پتانسیل اداره حوزه فرهنگی را دارند و باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.

در ادامه دکتر محمّدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه ورود نودانشجویان را به دانشگاه رازی خیرمقدم گفت و با آرزوی موفقیت‌ روزافزون و سلامتی برای همگان، در سخنانی اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و عنایات ائمه اطهار(ع)، دانشجویان نوورود امید و دارایی ارزشمند کشور هستند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس افزود: پیشرفت‌ها و دستاوردهای امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت و ایثار دانشمندان فرهیخته در عرصه‌های مختلف است و امروز باید تلاش ما در راستای دستیابی به علوم جدید و پیشرفته باشد.

دکتر احمدی با اشاره به قدرت بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امروز قدرت موشکی ایران در دنیا زبانزد است و به واسطه این قدرت و دستاوردهای عظیم آن است که دشمنان جرأت تعدی به آب و خاک این سرزمین را ندارند و لذا ما باید بر توان موشکی، نظامی و قدرت بازدارندگی کشورمان بیفزاییم.

وی در ادامه با آرزوی سلامتی و موفقیت برای نودانشجویان، توصیه‌هایی به این عزیزان داشت و گفت: از شما فرزندان عزیزم می‌خواهم که با هدف و برنامه‌ریزی در دانشگاه به تحصیل و کسب علم و معرفت بپردازید، اگر خواهان موفقیت هستید حتماً در درس‌های خود برنامه‌ریزی کنید و بدانید که خون‌های مطهر شهدا ریخته شده تا ما در امنیت و آرامش به زندگی، کار و تحصیل بپردازیم و لذا باید قدر نعمت‌های خود را بدانیم.

سرپرست دانشگاه بار دیگر بر تحصیل هدفمند و مبتنی بر برنامه‌ریزی نودانشجویان تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی باعث نظم، شور، اشتیاق و آرامش در فعالیت‌ها می‌شود. برای رسیدن به رؤیاهای خود برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید کنترل زندگی خود را در دست بگیرید.

وی یادآور شد: دانشجویان عزیز در مسیر کسب علم از توکل به خدای متعال غافل نشوند و همه توان خود را به کار گیرند و با اعتقاد و ایمان و برنامه‌ریزی صحیح، مسیر پیشرفت و کسب علم و دانش را طی نمایند، در این راستا، انتخاب هدف به مسیرتان جهت می‌دهد و سپس از امکانات موجود به بهترین نحو استفاده نمایید.

دکتر احمدی دانشجویان را سرمایه‌های ارزشمند کشور دانست و افزود: در احادیث دینی آمده است: «کسى که به جاده علم و دانش قدم بگذارد، خداوند او را به سوى بهشت رهنمون خواهد شد، و فرشتگان بال و پر خویش را با میل و رغبت زیر پاهاى اهل علم مى‌گسترانند.» بنابراین دانشجویان عزیز در کنار تحصیل علم و دانش، می‌بایست ارتباط عمیقی با قرآن، ادعیه و آموزه‌های دینی داشته باشند.

سرپرست دانشگاه یادآور شد: پیشرفت‌ها و توفیقات علمی آینده این کشور، مرهون مجاهدت علمی با تکیه بر برنامه‌ریزی هدفمند دانشجویان عزیز است، اگر با برنامه‌ریزی به تحصیل بپردازید، نمود کلام ارزشمند العلم سلطان و العلم نور تحقق خواهد یافت.

دکتر احمدی در پایان بار دیگر برای نودانشجویان آرزوی سلامتی، عزت، موفقیت و تندرستی نمود و یادآور شد: امکانات لازم برای تحصیل و کسب علم در کشور فراهم است و همه ما باید در تعهد به این آب و خاک، برای پیشرفت و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش تلاش کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جواد افشار نجفی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن خیرمقدم به نودانشجویان و آرزوی موفقیت برای این عزیزان اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: « إِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ ما هر چیزی را به اندازه آفریدیم. ﴿٤٩ / قمر»؛ دانشجویان عزیز! خداوند متعال به شما این توانایی ذهنی را عطا فرموده که آزمون کنکور را پشت سرگذاشته و با موفقیت وارد دانشگاه شده‌اید، توصیه أکید ما به شما نودانشجویان این است که از همه توان و ظرفیت خود برای کسب علم و معرفت و موفقیت استفاده کنید.

وی یادآور شد: در پسِ هر بهار، خزانی در پیش است و باید قدر نعمت جوانی را بدانید و از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای علم‌آموزی و موفقیت استفاده کنید؛ چراکه فرصت‌ها همچون ابربهاری می‌گذرند و ماندگار نیستند بنابراین باید از لحظه لحظه فرصت‌هایمان به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین افشارنجفی افزود: در دانشگاه بستر فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی برای دانشجویان عزیز فراهم است و با توجه به علایق و فرصت‌های موجود در این عرصه‌ها می‌توانید فعالیت داشته باشید.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه همچنین با تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: امروز بسیجی واقعی کسی است که در پیشرفت علمی و شکوفایی کشور سهیم باشد و به جامعه خدمت صادقانه نماید.

وی در پایان برای همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آرزوی توفیق نمود و بیان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مأوای همه عزیزان به ویژه دانشجویان است و در این نهاد ارزشمند، همه تلاش خود را برای کمک به رشد و تعالی دانشجویان خواهیم داشت.

در ادامه دکتر غلامرضا سالمیان، معاون آموزشی دانشگاه مقدم نودانشجویان را به دانشگاه رازی تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای این عزیزان، در سخنانی اظهار داشت: در راستای ابلاغ دستورالعمل وزارت عتف، واکسیناسیون دانشجویان در دانشگاه رازی آغاز شده و تاکنون روند خوبی در بحث انجام واکسیناسیون دانشگاهیان داشته‌ایم و باتوجه به این شرایط، حضوری شدن کلاس‌های دانشجویان امری محال نیست و امیدواریم با برنامه‌ریزی منسجم باردیگر شاهد حضور و فعالیت دانشجویان گرامی در دانشگاه باشیم.

وی در ادامه به معرفی سامانه‌های آموزشی و اداری برای دانشجویان پرداخت و گفت: در راستای ارائه خدمات شایسته به دانشگاهیان و سامانه‌سپاری خدمات دانشگاهی، سامانه‌هایی از قبیل «گلستان»، «میزخدمت» و «ویانا» در حال خدمات‌رسانی است. در دوران پساکرونا و حضوری‌شدن آموزش‌ها نیز، آموزش مجازی تعطیل نخواهد شد و «ویانا» به عنوان سامانه‌ای رسمی برای ارائه کلاس‌های آموزشی دانشجویان فعال خواهد بود.

دکتر سالمیان خواستار پیگیری اخبار و اطلاعیه‌های معاونت آموزشی دانشگاه توسط دانشجویان از طریق صفحه پورتال این معاونت شد و گفت: در وبسایت معاونت آموزشی، لینک کلیه سامانه‌ها و بخش‌های مرتبط با امور آموزشی دانشجویان قرار داده شده است، همچنین شماره تماس‌های موردنیاز دانشجویان برای پیگیری برخی امور قرار داده شده و دانشجویان گرامی می‌توانند در ساعات اداری با کارشناسان تماس حاصل نمایند.

وی از پیگیری برای راه‌اندازی سامانه مجازی جهت ارتباط مستقیم و بی‌واسطه معاون آموزشی با دانشجویان خبر داد و افزود: امیدواریم این سامانه که در آینده راه‌اندازی می‌شود، پُلی برای انعکاس مشکلات و پرسش‌های دانشجویان باشد.

دکتر سالمیان در پایان با آرزوی موفقیت برای نودانشجویان ابراز امیدواری کرد: با عنایت خداوند متعال و توفیقات حاصل شده، به زودی شاهد حضور دانشجویان در فضای دانشگاه باشیم.

در ادامه دکتر محسن سعیدی، معاون دانشجویی دانشگاه با تبریک سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای نودانشجویان در سخنانی اظهار داشت: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور پرشور و با نشاط دانشجویان در محیط دانشگاه باشیم و ترم تحصیلی آینده را با حضور دانشجویان گرامی آغاز نماییم.

وی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج و ارج نهادن به مقام رزمندگان هشت سال دفاع مقدس افزود: به اعتقاد بنده، هرزمانیکه برای کارهای خیر جمع شویم و به مردم خدمت کنیم را می‌توان مصداق و تعریفی از بسیج دانست.

دکتر سعیدی در ادامه با معرفی بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی دانشگاه رازی گفت: حوزه معاونت دانشجویی از بخش‌های مختلفی از جمله: مرکز بهداشتی و درمانی، مرکز مشاوره، تربیت بدنی، سراهای دانشجویی، اداره رفاه و تغذیه، شورای انضباطی، کمیسیون موارد خاص و... تشکیل شده است.

وی بیان کرد: خدمات بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می‌شود، در زمینه ارائه خدمات مشاوره، مشاوران توانمندی برای کمک به دانشجویان فعالیت می‌کنند، در زمینه فعالیت‌های تربیت بدنی نیز امکانات و ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های مختلف وجود دارد از آن جمله، استخر دانشگاه که در نوع خود از بهترین مجموعه‌های غرب کشور است و دانشجویان گرامی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

دکتر سعیدی اعطای تسهیلات به دانشجویان را از دیگر خدمات رفاهی معاونت دانشجویی عنوان کرد و گفت: یکی از انواع تسهیلات، وام ضروری و خرید تجهیزات آموزشی به مبلغ 7 میلیون تومان است که به دانشجویان متقاضی پس از طی فرآیند قانونی اعطا می‌شود. از دیگر خدمات؛ ارائه وعده‌های صبحانه، نهار و شام برای دانشجویان است که در برنامه‌های مشخص در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به خدمات سراهای دانشجویی، دانشگاه رازی را از معدود دانشگاه‌هایی دانست که پوشش صددرصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه را انجام می‌دهد. دکتر سعیدی به راه‌اندازی میزخدمت به عنوان پل ارتباطی دانشجویان با بخش‌های مختلف دانشگاه نیز اشاره داشت.

دکتر سعیدی «صندوق مهر رازی» را از دیگر خدمات معاونت دانشجویی دانست و یادآور شد: توصیه می‌شود که دانشجویان گرامی کارنامه سلامت جسم و روان را با دقت تکمیل و برای اطلاع از اطلاعیه‌ها و برنامه‌های معاونت دانشجویی به صفحه پورتال این معاونت مراجعه نمایند.

در این مراسم، که به صورت پخش زنده از کانال آپارات باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی صورت گرفت؛ ویژه برنامه‌های مختلفی نظیر اجرای رادیویی و مسابقه پیامکی برگزار شد. همچنین قرائت زنده قرآن کریم، پخش سرود، کلیپ معرفی دانشگاه، تیزر بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، کلیپ معرفی باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی و سخنرانی تعدادی از دبیران تشکل‌‌ها و انجمن‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌ها بود.

در این مراسم، صفحه پورتال برخی از معاونت‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه برای اطلاع نودانشجویان معرفی گردید.

آخرین اخبار