آخرین اخبار

آیین تکریم دکتر عبدالعلی چاله چاله عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین تکریم دکتر عبدالعلی چاله چاله رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی، 19 آبان ماه 1400، با حضور  سرپرست دانشگاه و جمعی از استادان، معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر مراد رحیمی استاد بازنشسته دانشکده دامپزشکی به خدمات علمی و زحمات اجرایی دکتر چاله چاله اشاره نموده و به بیان خاطراتی پرداخت.

در ادامه دکتر علی قشقائی عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی، از دکتر چاله چاله به عنوان یکی از مؤسسین دانشکده یاد نموده و از زحمات ایشان تقدیر و تشکر نمود.

وی چند مورد از خصوصیات شاخص اخلاقی و کاری دکتر چاله چاله را مطرح نموده و ایشان را به عنوان الگوی مناسب برای اساتید جوان معرفی کرد.

دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه در این مراسم از سال‌ها تلاش‌ و مجاهدت‌ علمی دکتر عبدالعلی چاله چاله قدردانی کرد و در سخنانی اظهار داشت: دکتر چاله چاله حقیقتاً اسوه و بزرگمردی است که باید از راهنمایی‌ها، ارشاد و محضر خلاق و صاحب نظر ذی وجود ایشان استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه قدردانی و قدرشناسی را اولین اصل اصولی انسانیت دانست و گفت: حضرت علی(ع) هنگامی که مالک اشتر نخعی از یاران خود را به امارت مصر منصوب کرد، به او فرمانی در قالب یک نامه نوشت که در آن ویژگی‌های حکومت اسلامی، حاکم اسلامی، حقوق شهروندان، رابطه دولت با شهروند بیان شده است.

وی بیان کرد: در بخشی از این نامه آمده است:«ای مالک، بدان که تو را به بلادی فرستاده‌ام که پیش از تو دولت‌ها دیده، برخی دادگر و برخی ستمگر و مردم در کارهای تو به همان چشم می‌نگرند که تو در کارهای والیان پیش از خود می‌نگری و درباره تو همان گویند که تو درباره آن‌ها می‌گویی و نیکوکاران را از آنچه خداوند درباره آنها بر زبان مردم جاری ساخته، توان شناخت. باید بهترین اندوخته‌ها در نزد تو، اندوخته کار نیک باشد. پس زمام هواهای نفس خویش فروگیر و بر نفس خود، در آنچه برای او روا نیست، بخل بورز که بخل ورزیدن بر نفس، انصاف دادن است در آنچه دوست دارد یا ناخوش می‌شمارد. مهربانی به رعیت و دوست داشتن آن‌ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان دو گروهند یا هم کیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش».

دکتر احمدی با اشاره به خدمات ارزشمند دکتر چاله چاله طی سی سال تلاش خستگی ناپذیر و خدمت صادقانه در دانشکده دامپزشکی گفت: اخلاق نیک، مرام و مسلک ایشان باعث شده که نام نیک از ایشان باقی بماند و باید این الگوی رفتاری و اخلاق را سرلوحه رفتاری خود قرار دهیم و إن‌شاءالله خدمات ارزنده ایشان باقیات صالحات و صدقه جاریه برای نسل‌های آینده در دانشگاه خواهد بود.

وی برگزاری همایش‌های بزرگداشت فرهیختگان و بزرگان علمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مرجعیت دانشگاه را در استان تقویت کنیم و اساتید برجسته دانشگاه را به جامعه معرفی نماییم.

سرپرست دانشگاه در پایان ضمن آرزوی موفقیت، سلامتی، سربلندی و عاقبت بخیری برای دکتر عبدالعلی چاله چاله باردیگر از زحمات و تلاش‌های ایشان قدردان کرد.

در ادامه دکتر عبدالعلی چاله چاله ضمن تشکر از همکاران دانشگاهی برای تدارک برگزاری این مراسم، در سخنانی به بیان خاطراتی از زمان تحصیل و آغاز به کار خود در دانشگاه پرداخت.

وی خدمت در دانشگاه را از دوران ارزشمند و پرافتخار زندگی خود یاد کرد و با آرزوی توفیق و سربلندی برای همه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، ابراز امیدواری نمود: دانشگاه رازی همچنان در مسیر رشد و بالندگی حرکت نماید.

در ادامه دکتر یاسر شهبازی مدیر حوزه ریاست دانشگاه از زحمات دکتر چاله چاله قدردانی کرد و از ایشان به عنوان الگوی کامل انسان تلاشگر، با اخلاق و یک شخصیت برجسته علمی در تمام مراحل زندگی یاد کرد.

وی تقدیر از اساتید و فرهیختگان علمی دانشگاه را اقدامی ارزشمند در جهت تکریم بزرگان علمی و معرفی هرچه بیشتر این عزیزان به جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه همواره از وجود عالمان و اساتید فرهیخته همچون دکتر چاله چاله بهره‌مند باشد.

در پایان با اهدای هدایایی از طرف ریاست دانشگاه و همکاران دانشکده دامپزشکی از خدمات ارزنده دکتر عبدالعلی چاله چاله تقدیر و تشکر به عمل آمد.

شایان ذکر است؛ دکتر عبدالعلی چاله چاله متولد سال 1345، دارای دکترای عمومی دامپزشکی از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی انگل شناسی و بیماری‌های انگلی از آکادمی دولتی دامپزشکی مسکو است و طی سه دوره ( از سال‌های ۷۴ تا ۷۸ ، ۸۴ تا ۸۸، ۹۶ تا۱۴۰۰) ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی را بر عهده داشت. ایشان پس از 30 سال خدمت صادقه در دانشگاه سرانجام در پاییز 1400 به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

 

برچسب ها:

دانشگاه رازی
محمدنبی احمدی
عبدالعلی چاله چاله
دانشکده دامپزشکی

آخرین اخبار