Last News

هسته فناور مرکز رشد دانشگاه رازی موفق به طراحی و تولید ۲ محصول جدید در زمینه کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی دامپزشکی شد.

دکتر فرزاد ویسی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه رازی اظهار داشت: هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه با نام «توسعه زیست فناور نوند»، موفق به طراحی و تولید ۲ محصول جدید در زمینه کیت‌های تشخیص آزمایشگاهی دامپزشکی شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: پیش از این، کیت‌های مذکور به صورت اختصاصی جهت کاربرد در آزمایشگاه‌های دامپزشکی، در کشور تولید نمی‌شد و این هسته فناور موفق شده است برای اولین بار با تکیه بر دانش فنی بومی، این محصولات را در داخل کشور تولید کند.

در این زمینه دکتر هادی چراغی، عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی و مدیر «هسته زیست فناور نوند» اظهار داشت:۲ کیت سنجش پروتئین و آلبومین توسط این هسته‌ فناور طراحی و تولید شده است.

وی بیان کرد: سنجش میزان پروتئین و آلبومین در بسیاری از بیماری‌ها امکان دسترسی به اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت بیماری، پیشرفت آن و نیز موفقیت درمان، را در اختیار متخصصین قرار می‌دهد.

دکتر چراغی امکان انجام آزمایش‌ها به‌صورت دستگاهی و دستی را از ویژگی‌های بارز کیت‌های تولید شده عنوان کرد و افزود: این ویژگی باعث می‌شود آزمایشگاه‌ها با کمترین امکانات قادر به انجام و ارائه نتایج آزمون مذکور باشند.

این متخصص کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی پیش‌بینی کرد: با توجه به اختصاصی بودن این کیت‌ها در نمونه‌های دامپزشکی و نیز دقت بالای آن‌ها در نمونه‌های حیوانی، از طرف مراکز تشخیص دامپزشکی، داروسازی و پژوهشی مورد استقبال قرار گیرند.

Tags:

فرزاد ویسی
هادی چراغی
عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی
هسته زیست فناور نوند
کیت‌ تشخیص آزمایشگاهی

آخرین اخبار