Last News

کمیته عالی نظام پیشنهادات به منظور بررسی پیشنهادات ثبت شده در سامانه نظام پیشنهادات دانشگاه رازي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، در راستای سیاست‌گذاری­‌های کلان دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش دامنه­ مشارکت کارکنان و افزایش کارایی و اثربخشی دستگاه‌­های اجرایی دولتی و اجرای بخشنامه­ سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی کشور، نظام پیشنهادات از برنامه‌­های انسان محور در جهت ارتقاء بهره‌­وری و ایجاد روحیه مشارکت فردی در انجام  بهتر امور و حل مسایل سازمانی و ایجاد پویایی و مشارکت در بهبود فرایند‌های انجام کار است که در دانشگاه رازی اجرا می‌­شود. نظام پیشنهادات این امکان را برای افراد فراهم می‌­سازد تا ضمن مشاهده و اطلاع از پیشنهاد‌های دیگران بتوانند مسائل را شناسایی و فرصت­‌های بهبود را تعمیم و گسترش دهد.

در همین راستا دانشگاه رازی یکی از سازمان‌های پیشگام در استقرار سامانه نظام پیشنهادات در جهت بهبود شرایط و رضایت شغلی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای تعامل گروهی در محیط غیررسمی است. ارزش واقعی نظام پیشنهادات، مشارکت دادن کارکنان در تصمیم‌گیری‌های سازمانی است و همکاران و سایر مخاطبین می‌توانند به امور و فعالیت‌های سازمان پرداخته و پیشنهاد‌های اصلاحی خود را بر اساس فرآیندی مشخص، تدوین و در سامانه نظام پیشنهادات ارائه نمایند.

دبیرخانه نظام پیشنهادات مستقر در واحد مدیریت طرح، برنامه نظارت راهبردی دانشگاه، به منظور بررسی پیشنهادات ثبت شده و مورد تأیید کارگروه‌­های تخصصی در سال ۱۴۰۲ و همچنین رصد روند اجرای پیشنهادات مصوب شده همکاران در سال گذشته، جلسات منظمی را با حضور اعضای کمیته عالی نظام پیشنهادات در تاریخ‌های ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ و ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ برگزار نمود که پس از  بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل یاد شده، از میان ۹ پیشنهاد ارائه شده، ۴ پیشنهاد به تأیید کمیته عالی نظام پیشنهادات دانشگاه رسید و مقرر شد به پیشنهاد دهندگان برگزیده ضمن اهدای لوح تقدیر، یکی از امتیازات و یا تسهیلات مشروحه ذیل اعطا شود.

محاسبه امتیاز در فرم ارزشیابی سالانه؛ محاسبه امتیاز در ارتقاء رتبه یاوران علمی؛ استفاده از مرخصی تشویقی براساس آیین ­نامه مصوب هیات امنا؛ اولویت بهره‌مندی (تخفیف مالی) در استفاده از امکانات و خدمات رفاهی؛ تقدیر از پیشنهادات برتر و ویژه در مراسم گرامیداشت روز کارمند.

لازم به ذکر است در دانشگاه رازی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون، ۱۴۸ پیشنهاد در سامانه ثبت شده است که ۹۹ پیشنهاد پس از تأیید دبیرخانه، به کارگروه‌های تخصصی ارسال گردیده است و از این تعداد، ۳۰ پیشنهاد پس از تأیید کارگروه‌های تخصصی در جلسات کمیته عالی نظام پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفتند و از این تعداد پیشنهاد، ۸ مورد تایید و برای اجرا در دستور کار واحد‌های ذی‌ربط دانشگاه  قرار گرفت.

ضمناً به اطلاع می‌رساند جلسات این کمیته هر سه ماه یکبار در محل دبیرخانه نظام پیشنهادات دانشگاه رازی مسقر در واحد مدیریت طرح، برنامه و نظارت راهبردی دانشگاه رازی جهت بررسی پیشنهادات دریافت شده، برگزار می‌شود. بدینوسیله از تمامی همکاران هیأت علمی، یاوران علمی و دانشجویان گرامی علاقه‌مند جهت مشارکت مستمر و فعال در این امر دعوت به‌عمل می‌آید و لذا مخاطبان می‌توانند جهت ثبت پیشنهاد خود به آدرس https://suggest.razi.ac.ir/ مراجعه و پس از ثبت نام در سامانه یادشده نسبت به درج پیشنهاد خود اقدام نمایند. در صورت هرگونه سوال در خصوص نظام پیشنهادات، می‌توانند با خانم اسماعیلی، کارشناس طرح، برنامه و نظارت راهبردی دانشگاه تماس حاصل نمایند.
 شماره تماس:  ۳۴۲۶۱۷۹۸-۰۸۳


 

آخرین اخبار