به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و رؤسای پارکهای علم و فناوری منطقه ۵ کشور پیش از ظهر امروز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد . دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به افق دیدی که در دانشگاه ها متصور است مسیر دانشگاه ها به سرعت به اصلاح و بازنگری جدی نیاز دارد . رئیس دانشگاه رازی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که توسعه علمی در سطح کشور به صورت کمی، عوارضی را به وجود آورده است و این فرصت را در برخی موارد به تهدید تبدیل کرده است . وی در ادامه اظهار داشت: صحبت از فارغ التحصیلان بیکار و خروجی دانشگاه‌ها در بخش مهارت و مباحث کاربردی بیانگر آن است که به‌طور شایسته به مبحث آموزش توجه نشده و جای نقد جدی دارد و ساختار آموزش عالی به طور جدی به دنبال اصلاح این نواقص است . دکتر اعلمی آل آقا با اشاره به پیشنهاد هیئت امنا در خصوص پرداخت های پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، تصریح کرد: پرداخت‌هایی که در زمینه پایان نامه ها صورت می‌گیرد مؤید این مهم است که باید به سرعت انجام شود و این مسیر بر روی ریلی به جریان بیفتد که اهداف آموزش عالی را تأمین کند . وی در ادامه تعداد فارغ التحصیلان دکترا در هر سال را 24 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این در حالیست که ظرفیت هیئت علمی آموزش عالی 100 هزار نفر است اما سالی 24 هزار دکترا در کشور تربیت می‌کنیم . رئیس دانشگاه رازی بیان کرد: اگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر پروژه‌های تقاضا کار کنند بعدها نیز مشغول به کار می‌شوند اما بیشتر پروژه ها مبتنی بر تقاضا پذیرش نشده اند و دانشجو نه بهره برداری صحیحی از پژوهش خود داشته و نه انتظاراتش برآورده می‌شود . وی توسعه مرزهای دانش و تمرکز بر پروژه های تقاضا محور را برنامه مهم دانشگاه رازی دانست و تأکید کرد: تمام دانشگاه ها بازنگری در حوزه پژوهش و محور تحصیلات تکمیلی را در دستور کار خود قرار دهند . دکتر اعلمی آل آقا بر بهره مندی از آزمایشگاه های منطقه ای تأکید کرد و گفت: پرداخت دانشگاه ها در بحث پایان نامه هاو رساله های مبتنی بر محتوای خروجی قرار بگیرد و خروجی نیز باید افراد توانمندی باشند .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و رؤسای پارکهای علم و فناوری منطقه ۵ کشور پیش از ظهر امروز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به افق دیدی که در دانشگاه ها متصور است مسیر دانشگاه ها به سرعت به اصلاح و بازنگری جدی نیاز دارد.

رئیس دانشگاه رازی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که توسعه علمی در سطح کشور به صورت کمی، عوارضی را به وجود آورده است و این فرصت را در برخی موارد به تهدید تبدیل کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: صحبت از فارغ التحصیلان بیکار و خروجی دانشگاه‌ها در بخش مهارت و مباحث کاربردی بیانگر آن است که به‌طور شایسته به مبحث آموزش توجه نشده و جای نقد جدی دارد و ساختار آموزش عالی به طور جدی به دنبال اصلاح این نواقص است.

دکتر اعلمی آل آقا با اشاره به پیشنهاد هیئت امنا در خصوص پرداخت های پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، تصریح کرد: پرداخت‌هایی که در زمینه پایان نامه ها صورت می‌گیرد مؤید این مهم است که باید به سرعت انجام شود و این مسیر بر روی ریلی به جریان بیفتد که اهداف آموزش عالی را تأمین کند.

وی در ادامه تعداد فارغ التحصیلان دکترا در هر سال را 24 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این در حالیست که ظرفیت هیئت علمی آموزش عالی 100 هزار نفر است اما سالی 24 هزار دکترا در کشور تربیت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه رازی بیان کرد: اگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر پروژه‌های تقاضا کار کنند بعدها نیز مشغول به کار می‌شوند اما بیشتر پروژه ها مبتنی بر تقاضا پذیرش نشده اند و دانشجو نه بهره برداری صحیحی از پژوهش خود داشته و نه انتظاراتش برآورده می‌شود.

وی توسعه مرزهای دانش و تمرکز بر پروژه های تقاضا محور را برنامه مهم دانشگاه رازی دانست و تأکید کرد: تمام دانشگاه ها بازنگری در حوزه پژوهش و محور تحصیلات تکمیلی را در دستور کار خود قرار دهند.

دکتر اعلمی آل آقا بر بهره مندی از آزمایشگاه های منطقه ای تأکید کرد و گفت: پرداخت دانشگاه ها در بحث پایان نامه هاو رساله های مبتنی بر محتوای خروجی قرار بگیرد و خروجی نیز باید افراد توانمندی باشند.